anoukintheusa.reismee.nl

Eerste schoolweken & 30 dagen in America

Inmiddels ben ik hier alweer een maand en heb ik er alweer 2 weken opzitten op een Amerikaanse High School, I survived en ik heb het hier nog steeds heel erg naar mijn zin in the States! De eerste schooldag was best pittig, want ik kende niemand behalve een buurjongen en een buurmeisje, maar er gaan 3000 mensen naar mijn school dus probeer die 2 die je kent maar eens te vinden. Ik ben gewend om binnen te lopen in school en iedereen gedag te kunnen zeggen, maar dit keer was het wel anders. Het eerste uur dat ik op school was heb ik mij nog nooit zo anders, vreemd, onzichtbaar en alleen gevoeld. Wat een rot gevoel is dat zeg. Gelukkig na het eerste uur begon ik al vrienden te maken en voelde het gelijk al een beetje als van ouds. De mensen hier op school zijn gelukkig dol op mij! Ze kopen Ice cream voor mij en water en er was zelfs iemand die in de ochtend naar mij toe kwam en zei: "Hey I bought you a starbucks coffee this morning!" Dat was lekker meegenomen haha! Iedereen ziet hier gelijk dat ik niet van hier ben, want er lopen misschien maar 9 andere blonde meisjes rond op mijn school en die zijn dan waarschijnlijk nog niet eens allemaal natuurlijk blond. Dus ik voelde me hier anders en apart, maar gelukkig wel gewaardeerd. 50% van de mensen die naar mijn school gaan zijn hispanic, 40% zwart, 8% blank en 2% overig (aziaat etc.). 

Vorige week ben ik na school met een paar vrienden naar een burgerplace gegaan, want ze wouden mij trakteren op een echte amerikaanse hamburger. Uiteindelijk hadden ze spontaan een heel menu voor me gekocht, super lief natuurlijk. De meeste vrienden die ik heb, hebben hun eigen auto al dus dat is lekker makkelijk. Veel mensen hebben me al aangeboden om mij na schooltijd thuis af te zetten als dat nodig was. 

Oh en trouwens alle 6 blonde jongens op deze school heten allemaal Nick, behalve 1 maar voor het gemak zal ik hem maar ook gewoon Nick noemen, 5 op de 6 kans dat ik het goed heb. Ik moet zoveel namen onthouden. Ik denk dat ik wel 150 namen heb gehoord  met verschillende gezichten, de afgelopen 2 weken. :’)
Maar het grappige was dus steeds als ik een blonde jongen zag stelde hij zichzelf voor en altijd met de naam Nick, dus een andere dag stelde iemand mij voor aan een andere blonde jongen dus ik grapte: Oh is your name Nick too?
Hij keek super verbaasd en vroeg hoe ik dat wist hahaha dus ja die heette ook al nick. 
Veel mensen zwaaien naar mij op school en dan zwaai ik maar gewoon terug want soms heb ik echt geen idee meer waar ik diegene heb ontmoet en wie het is. Als je hier goed wilt gokken qua namen dan zit je meestal in de goede richting bij jongens als je zegt: Jordan, Jason, Nick. Miguel of Owen. Bij meisjes loopt het meer uit een maar je zit meestal in de buurt als je zegt: Ashley, Samantha, Jasmine of Destiny. 
 
Amerikanen hebben echt moeite met mijn naam, maar ze vinden hem allemaal super speciaal en mooi! Als ze mijn voornaam horen hebben ze meestal al struggles maar als ik dan ook nog eens mijn achternaam zeg dan puilen hun oogjes bijna uit. Mijn Spaans docente kwam met het geniale idee om iedereen bij hun achternaam te noemen, omdat ze dat makkelijker vond ofzo. Totdat ze bij mijn achternaam kwam haha toen was haar reactie: "Yeah nevermind that's impossible I'll call you by your first name...haha". Mensen begonnen mij ook ineens random ashley te noemen in de les, heather bij tennis en sommige mensen vroegen of ze mij anders mochten noemen omdat mijn naam zo moeilijk is voor hun. Dus nu noemen de meeste mensen mij Noukie. Veel mensen noemen mij nu nog steeds Ashley, omdat ze de naam wel bij mij vonden passen en ze mij een echte Ashley vinden haha. Dat komt dan natuurlijk alleen maar, omdat Ashley een stereotype white girl is met blonde haren. Beetje discriminerend hoor haha. 
 
Iedereen vindt mij helemaal adorable, cute en alles wat ik doe is schattig terwijl ik toch nog wel groter ben dan de meeste mensen die hier rondlopen and yet dacht iedereen dat ik een freshman (1ste klasser) was. Ach ja ik heb ze maar even duidelijk gemaakt dat ik toch echt een senior (examenklasser) ben. Dat is het moment waarop iedereen mij met vol ongeloof aankijkt haha. Ik ben een soort pop voor hun: Klein, dun, schattig en blond met blauwe oogjes. 
Aan het einde van de eerste week van school voelde ik mij er al helemaal thuis. De leerstof is niet al te moeilijk hier en ik hoor er al helemaal bij. Ik heb het al ver geschopt qua lunchtafel. Ik zit aan de baseball/footballers table! (:
 
Ik ben naar een ander soort wiskunde geswitcht en in plaats van dat ik 7 lessen had gevolgd had ik er maar 2 gevolgd voor dat we een toets hadden en ja hoor mijn eerste A voor wiskunde is al binnen. Had het hoogste van de klas. 
 
Na deze 2 weken op school ben ik al helemaal bekend gemaakt op school. Bijna de hele school kent mij al en er komen zelfs mensen naar mij toe die ik nog nooit gesproken had met de vraag of ik die aardige exchange student uit Nederland ben. Iedereen is hier zo aardig voor mij!
 
De meeste kinderen weten niet eens waar Nederland is. Laatst vroeg een meisje zelfs of het een plaatsje in California is en toen ik zei dat het in Europa lag vroeg ze vervolgens wat Europa was…Een leraar van mij dacht zelfs dat België, luxemburg en Nederland samen Dutchland heette. Net zoals Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland samen Scandinavië zijn. 
En de gene die Nederland kennen snappen niet waarom ik Nederland heb verlaten om naar hun land (Amerika) te komen, omdat ze het beeld hebben dat wij een heel vrij leven hebben in Nederland en alles mogen doen en laten. Daarom vraagt iedereen ook of ze mee terug mogen met mij naar Nederland. 
 
Vorige week heb ik mijn eerste tennis try-outs gehad, want ja zeker ik ga het tennis team joinen haha. Nooit gedacht dat ik ooit een echte sport zou gaan beoefenen en zeker niet buiten in een temperatuur die ik niet gewend ben (38 graden). 
 
De school is trouwens extra lief voor je op maandagen, want dan begin ik standaard om 9:40 in plaats van 7:50. Ik begin elke dag met advisory. Dat is een klas van 30 minuten waar je, je huiswerk kan af maken of kan gaan slapen haha. 
 
Ik heb een heel gezellig lang labor weekend gehad met de familie lekker gebbqt gisteren en vorige week ben ik lekker naar het strand geweest met de familie voor de verjaardag van mijn neefje hier die 3 was geworden. De golfen waren echt immens groot en de oceaan was erg ruig maar we hebben wel veel lol gehad. Dat neefje van 3 noemt mij tante Banouk. Hij kan mijn naam niet anders zeggen zonder een letter voor mijn naam te zetten haha. 
 
Oh en vorige week zaterdag had ik een potluck streetparty. Iedereen moest wat te eten meenemen en toen hebben we met de hele straat gezellig buiten avond gegeten en om een kampvuur gezeten met marshmallows. Daarna zijn we met de tieners van de straat gaan nacht zwemmen en in de jacuzzi geweest en een film gekeken. Daarna hebben we tot 00:00 buiten gezeten met de tieners en met de meiden hebben we "Call your girlfriend" gezongen om het kampvuur (natuurlijk wel met cups).
De dag erna heb ik 6 uur aan mijn wiskunde huiswerk gezeten om de gemiste dagen in te halen, gelukkig heeft mijn buurjongen mij geholpen en ben ik daar ook blijven avond eten. Zijn vader kan echt super goed koken!!
 
Deze afgelopen zaterdag ben ik ook nog naar een streetfair geweest en ze hadden daar allemaal kraampjes van verschillende landen met het eten uit dat land van over de hele wereld. Guess what? Ze hadden ook een Nederlandse kraam. Helaas hadden ze alleen oliebollen, maar die waren wel over heerlijk. Oliebollen in hartje zomer, wie wilt dat nou niet haha. 
Ik ben ook al 2x naar de film geweest hier. De eerste film waar ik heen ben geweest is ‘Let’s be cops’ en de tweede film waar ik heen ben geweest is ‘If I stay’. Steeds na afloop van de films besefte ik dat ik alles had begrepen van de film, zonder Nederlandse ondertiteling haha. 
 
Oh en trouwens hier een lijstje met aparte dingen in the USA:
  • Van alles in Amerika is een drive thru…ze hebben zelfs een pinautomaat drive thru. 
  • De popcorn hier is zout en zoet tegelijk, ze hebben geen verschillende soort. 
  • Ik heb size 0 in de normale kledingwinkels hier en in de supermodel winkels hier heb ik size M….lekker tegenstrijdig haha.
  • Ice tea die ze hier hebben is niet zoet, maar smaakt naar echte ijskoude thee. (wat eigenlijk best logisch is…hahhaha)
  • De lemonade hier is anders dan onze limonade. Hier bestaat het gewoon echt uit lemons en niet uit siroop met water. (Dit is eigenlijk ook best wel logisch aangezien het woord ‘Lemon’ zelfs in het woord voorkomt hahaha)
  • Iedereen eet hier voor lunch een Peanutbutter jelly sandwich. 
Dit is weer een lekker lang verhaal haha dat krijg je ervan als je het uitstelt om een nieuwe blog te schrijven. Maar ik denk dat jullie nu wel weer aardig up to date zijn van mijn leven hier!
 
Lots of love,
Anouk 
Smile

Reacties

Reacties

anita

Jeetje Anouk wat een belevenissen allemaal.je hebt het gewoon druk maar wel erg leuk zo te horen.geniet er maar van.knuf

Daniëlle

Hoi schat,

Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En dat je de 'nerd' en 'the popular girl' aan het uithangen bent. ????
Geniet van deze unieke ervaring!

X ????
Mama

Daniëlle

De smileys zijn vraagtekens geworden... Ziet er een beetje raar uit nu hè.

Elisa

wat klinkt dit allemaal supergaaf :O
Peanutbutter jelly time :3 haha
Geniet ervan!!

Dana

Wat leuk Anouk om te lezen wat je de hele dag doet, zou zeggen feesten, luieren en leuke dingen doen. Ook op school gaat het goed lees ik ???? Geniet er maar van dikke kus tante Dana

DEBBY

Hoi anouk fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan!!

Dikke XX

Tessa

Wow wat een ontzettend cool verhaal! Het klinkt echt net alsof je gewoon over zo'n Amerikaanse High School film praat. :p
Maar ik vind het super om te lezen dat je het zo leuk hebt! En natuurlijk dat de dingen die je spannend vond, helemaal goed zijn gekomen.:)
Enjoy thunderbud'! Dikke knuf xxx

Rosalie

Klinkt echt gaaf Anouk! Heel veel plezier nog! (: ps ik mis mn muziekmaatje wel echt hooor xd

ember

Vet anouk!! Geniet ervan xxx

kim

Wat ontzettend leuk zo op de hoogte te blijven van je avontuur.
Klinkt goed allemaal zeg leuk hoor!! Geniet nog lekker van alles en dan lezen we gezellig mee,'

Liefs en een hele dikke knuffel van fleur en roos :-)

Corrie

Jemig Ashley, ;-) wat een super gaaf verhaal! Je lijkt wel een filmster daar op school! Jammer dat je af en toe ook nog moet leren naast alle leuke dingen die je doet, maar ook dat lijkt je tot nu toe behoorlijk goed "A"f te gaan! Xxxx Corrie (en Vera)

nuray

Hoi anouk ik ben heel erg blij voor je dat jij zo goed naar je zin hebt xxx

Maurice

Leuk om te horen wat je daar doet en wat. Beleef je daar veel zeg. Groetjes van mijn en jordy

Mandy

Wauwwww, wat een leuke tijd beleef je al in 1 maand! Geniet ervan! Veel liefs vanuit Amsterdam xxxx

Samira

Ha Anouk,

Super om je verhalen te lezen! En wat leuk dat je zo snel mensen leert kennen. Grappig dat er mensen zijn die zo weinig van (de topografische ligging van) Nederland weten. Veel plezier nog daar!
Groet, Samira

Trudy de Graauw (Ger)

Hoi Anouk,
Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt meid! Papa had ons al vol trots verteld hoe goed je bezig bent, maar het is nog leuker om het in je eigen woorden te lezen. Jij krijgt een " superjaar" daar, geen twijfel over!!
Groetjes, Trudy en Ger.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active