anoukintheusa.reismee.nl

2 months in the USA

Hoi iedereeen 

Laughing

Langzamer hand raak ik gewend aan mijn leventje hier. Als ik er over nadenk is het nog wel onrealistisch dat ik nu echt in Amerika zit (al voor 2 maanden!) en naar school ga hier. Maar verder wordt het leven hier dood normaal. Ik ga naar school, ik heb veel nieuwe vrienden, in de weekenden doe ik leuke dingen met mijn vrienden en zo nog veel meer. Dus eigenlijk gewoon hetzelfde als in Nederland, het enige mega verschil is het weer hier haha. Aankomend weekend krijgen we weer een hittegolf met tempraturen in de 40 graden....echt veeel te warm. Maar ik merk ook dat ik niet meer tegen temperaturen kan lager dan 20 graden haha. Als ik in de ochtend op sta en het is 20 graden dan zit ik met 2 dikke sweaters en een dikke joggingbroek aan de ontbijttafel. Terwijl in Nederland iedereen in een korte broek naar school gaat als het 22 graden is haha. 

Mijn Nederlands wordt ook steeds slechter merk ik. Ik kan soms al niet meer op een woord komen, ik denk ook al in het Engels en ik praat heel vaak Dunglish (Dutch / english). Haha oh god dat wordt nog wat als ik terug kom over 9 months. Dus bij deze verontschuldig ik mij voor alle spellingsfouten in deze blog en de blogs die nog moeten komen. Het zal met de tijd erger worden haha. 

Wat nog steeds vaak gebeurd is de vraag: "You have a little accent so where are you from? (:" 

Nou is niet iedereen even slim en krijg ik soms domme vragen en domme dingen te horen die ik graag met jullie wil delen, ik zal elke blog een samengestelde top 5 van meest voorkomende/lachwekkende/domme gesprekken uitschrijven voor jullie. Want sommige zijn echt te mooi om niet te vertellen aan iedereen:

1. Er was een meisje in mijn spaans klas en ze is hipsanic en ze kon het maar niet geloven dat ik 17 ben en een senior. Dus ze schreeuwde 30 minuten door de klas: "OHMYGOSHH I CAN'T BELIEVE YOU'RE A SENIOR?! YOU SURE OHMYGODDD!!"

en toen kwamen er een paar afro-american meisjes uit mijn klas mengen: "REALLAYYYY?!

Ik moet toegeven dat ze waarschijnlijk hetzelfde IQ heeft als een goudvis, maar toen na die 30 minuten hadden we dit gesprek:

girl: So...you're a senior...so you've been here at school for 4 years now :o ohmygod!

me: no..I'm an exchange student...I came to this country 2 months ago.

girl: oh so you're foreign? ;D

me: yeah 

girl: cool so you're from scotland, awesome!

me: ehhmm no...

girl: Huh but you speak english

me: yeah I learned English, I'm from the Netherlands

*ze kijkt vol onbegrip en heel erg in de war naar mij*

me: do you know where that is?

girl: ehh yes in Paris right? (:

me: no honey look, you've got europe and than in europe is france (with paris as capital), belgium is over here, the netherlands is over here and germany is over here. 

girl: wait I'm confused...what is Europe?

me: Europe is another continent. You've got America, an ocean and than Europe.

girl: I'm so confused never mind, I don't know all of this...I'm really bad in HISTORY..

dit was zo palmface waardig ohmygosh hahha

2. Ik had een tennismatch gisteren en mijn tegenspeelster liep naar me toe en zei: Hey while we were playing I heard a slight accent, where are you from?

me: I'm an exchange student from the Netherlands!

*meisje kijkt heel erg confused*

me: have you heard of it?

girl: ehmmm ohhh wait ohmygod I've heard of it!!! Isn't that were Peter Pan comes from! :D

me: ehmm noo haha that is NEVERLAND.

girl: yeah that is just the same right!! (:

Ik knikte en zei 'sure' en ben lachend weg gelopen haha ik kon het niet meer aan.

3. Ik was in de les en niemand wist van wie New York eerst was of uberhaupt waar de nederlanders eerst waren in Amerika, dus heb ik de hele klas les gegeven over New Amsterdam.

4. Niemand in de klas wist wat de hoofdstad is van Amerika, dat is best ernstig. Sommige mensen zeiden zelfs dat Amerika geen hoofdstad heeft. Ik was de enige die het antwoord wist en het is niet eens mijn land van herkomst.

5. Toen er een vraag kwam in de les over michelangelo waar zijn meeste kunstwerken zijn zeiden ze allemaal New York, Chigago etc. Bijna niemand hier denkt hier verder dan zijn eigen land. Alles is in Amerika en alles is hier gebeurt volgens de amerikanen. 

Dat was mijn top 5 haha het is nog leuker in het echte leven want die blikken van die mensen zijn zo onbeschrijvelijk grappig en als ze dan vragen of je iets gegeten heb en je er nog nooit van gehoord heb, die blikken zijn het leukst haha. Ze eten hier alles met pindakaas, kaas en bacon en alles is heel erg pittig en groot. Ik begin aan de grote te wennen van het eten hier dus dat wordt wennen als ik weer eenmaal terug ben in Nederland. Ik zat in een restaurant met vrienden en de hamburger I ordered was super duper groot en ik had hem helemaal opgegeten binnen 15 minuten en mijn vrienden allemaal super verbaasd: "Did you just finish your burger noukie? :O"

me: ehmm yeah haha

friends: wow it's gone so fast for such a small girl haha

Ik ben er ook achter gekomen dat ze geen paprika chips hebben hier en geen patatje joppie *snif snif*. 

Top 5 voedsel dingen die ik mis uit Nederland:

1. Pure chocolade vlokken/hagelslag.

2. stroopwafels (al mijn vrienden houden ervan, ze vinden ze hemels).

3.(chocolade) pepernoten!!!

4. paprika chips

5. Echte Nederlandse kaas

(6. Nederlands snoep)

(7. Turkse pizza)

(okey toch maar een top 7 gemaakt haha)

*Dit is een mega grote hint voor het geval jullie dat niet al doorhadden hahah*

Ik mis ook de echte Nederlandse popcorn...hier hebben ze alle verschillende soorten van Oreo popcorn tot kettle popcorn..(sweet and salt tegelijk)

Iedereen hier vind me nog steeds cute, bijzonder en innocent looking. Bij alles wat ik doe hoor ik in de achtergrond "ahwww so cute". Net een circus aapje....Iedereen vind mijn ogen erg mooi, omdat ze blauw zijn en dat is special hier..haha mensen denken dat in Nederland alleen maar blonde mensen zijn met blauwe ogen. Iedereen is geshockeerd als ik vertel over de verschillende ethnicities die we hebben in Nederland en niemand kan het geloven dat wij ook gekleurde mensen hebben in ons land.

Maar goed ik moet een beetje af gaan ronden, ik ben bijna done haha I promiss.

Ik word steeds beter in tennis alleen is het wel zo dat ik altijd degene ben die gewond raakt tijdens het sporten haha. Ik had mijn pols verdraaid maar gewoon diehard doorgaan! Vandaag tijdens lunch zei ik nog voor de grap: I'm always that kid who gets hurt in sports. 

toen zeiden mijn vrienden: You'll probably be fine today at your match!

Tijdens mijn match vandaag was ik aan het spelen en mijn tegenstander slaat de bal super hard terug dus ik duik weg voor de bal en wil me gelijk omdraaien om de bal te pakken....Bleek de bal net terug te kaatsen vanaf de muur en de bal kwam heel hard terug in mijn gezicht precies tegen mijn neus....

eventjes duizelig en tranen kwamen automatisch en het bloed ook maar ik bleef omgedraaid en liet me niet kennen tegenover mijn tegenstander dus na een minuutje draaide ik me weer om en heb gewoon even doorgezet om de match af te maken maar jezus wat deed dat veel pijn. 

Maar ik overleef het prima hier! Ik kan niet wachten tot soccer season, oh god hahaha.

Vorige week vrijdag ben ik naar een royal ball geweest met vrienden! Ik was mee gevraagd door een vriend van me. Ik heb het zo erg naar mijn zin gehad. Voor royal ball begon hebben we bij een vriendin thuis elkaar opgemaakt en geholpen met de chique jurken. Net zoals je in die Amerikaanse fillms ziet. Met vriendinnen opmaken en haar doen in een typisch amerikaans huis met typisch amerikaanse lekkernijnen en playbackend met muziek en in die mooie jurken. Want royal ball is heel formeel hier en als je er heen gaat dan ben je het helemaal. Alleen de populairste en bekendste mensen van de scholen in omstreken van Pasadena gaan daar heen. Super lief dat ik was mee gevraagd en al mijn vrienden zijn zo lief voor me hier. Ik heb zo lang op hakken gelopen die avond dat ik maar op blote voeten naar het restuarant ben gelopen haha net zoals alle andere meiden waarmee ik was. Ik heb nog nooit zo laat avond gegeten in een restaurant (23:30). 

Ik heb het hier super erg naar mijn zin en ik ga er het beste van maken de komende maanden!! Jullie zijn weer allemaal up to date nu, na dit super lange verhaal maar elk woord was het hopelijk waard om te lezen haha. 

lots of lovels,

Anouk <3 (oftewel: Ashley, Jennifer, Heather, Noukie, Samantha, Nanook from the North, the Netherlandish girl)

P.s. The foreign one (me) got an A+ (10) in her Algebra 2 (wiskunde) class, whoop whoop ^_^ #beingasmartass

Reacties

Reacties

Manja

Fijn dat je het zo naar je zin hebt

Samira

Hi Nanook,

Steeds weer super leuk om te lezen. En wat bizar die onwetendheid..ja de wereld is groter dan Amerika :-).
Leuk dat jij ze een lesje kan leren...
Geniet maar lekker, een super ervaring dit.

Groet uit Hoofddorp

Cdg1@quicknet.nl

Lieve schat wat een leuke verhalen en wat mooi dat je het zo naar je zin hebt. En wat heb je snel je draai gevonden daar in de USA. Dat van het klimaat heb je van mij. Papa is ook niet gemaakt voor het weer hier :-)

Ik ben erg trots op je! Ga zo door.

XXX Papa

Daniëlle

Hi sweetie from Neverland! (LOL)
Wat een geweldig verhaal weer. Ik heb gewoon buikpijn van het lachen! Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.
Ik begin nu wel te begrijpen waarom je school daar zo makkelijk vindt! ;-)
Dikke kus,
Mama

anita

Hey Anouk, het is zo leuk om te lezen.veel plezier

corrie

Ha die Anouk, wat een super leuk verhaal weer. Ik heb me rot gelachen. Ik geloof niet dat je heel veel moeilijke dingen leert op die school daar, maar ik geloof wel dat dit de beste levensles is die je ooit kunt krijgen. En wat een supertijd heb je daar. Verzamel je teksten maar en schrijf er tzt maar een leuk boek over en geef dat uit. Het is zo leuk en vermakelijk om te lezen dat ik denk dat het nog goed verkoopt ook!!! Liefs Corrie

Thomas:)

Heey Ashley, Jennifer, Heather, Noukie, Samantha, Nanouk de Graauw ;-D heel goed dat je het naar je zin hebt (ik kan niet wachten tot je eerste en laatste blog soccer season , Wanneer je terug komt kan je dus super duper goed voetballen ;) HEEL VEEL PLEZIER DAAAROO IN AMERIKA
X Thomas :D

Patrick

Hey Dutch girl from Paris somewhere in Europe!

Because dat je nu al de Dutch taal aan het forgotten bent, zal ik me een beetje adjusten, zodat je dit wat better begrijpt .

OMG, ik begin te understanden why je het so naar je zin hebt! A lot of (b)f(f)'s, lekker weather, nice en veel food en party till you drop! Can we ruilen??? Goed to read dat het een amazing avontuur voor je is en that je je zo enjoyed.

If ik zo read wat voor answers they geven, dan begrijp I dat you a 10 hebt scored. Make ze gek overthere en stay genieten!

Love, Marion, Fenna & Patrick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active