anoukintheusa.reismee.nl

Valentijnsdag & autotheorie

Hallootjess!

Het is weer een tijdje geleden en vond het wel weer nodig om een update te schrijven. Dus leun lekker achterover en geniet.

Het is al sinds Januari echt heel koud voor Californische begrippen (15 graden en bewolkt), deze week begint het dan toch weer een beetje lekker weer te worden. Nog veel met sweaters maar je vat geen kou meer zonder jas. Het was vandaag 25 graden met een stralende zon en het was zo lekker maar nog niet lekker genoeg voor een korte broek. In midden januari regende het ongekend veel in 1x waardoor de straten helemaal blank stonden en als Nederlander ben ik daar natuurlijk door heen gefietst, want ja voor ons dood normaal. De Amerikanen waren in staat van shock toen ik vertelde dat ik was wezen fietsen naar school. Het bleek uiteindelijk voor hier een hele grote storm te zijn waar je beter binnen kan blijven. Terwijl in Nederland is dit misschien te vergelijken met een stormpje. De straten staan hier al gauw blank, omdat de waterafvoer niet echt goed is hier. Alles blijft op de weg liggen. Het heeft hier zoveel geregend de afgelopen maanden dat de 5 jaar durende droogte nu bijna voorbij is. Ik ben echt heel blij dat het weer wat beter weer aan het worden is, de zon en de warmte is mijn favoriet.

Valentijnsdag was erg gezellig. Dit is de eerste valentijnsdag dat ik eindelijk iemand had om het een beetje mee te vieren. In Nederland is valentijn lang niet zo groots als in Amerika. Alles moet hier groter, beter and overdreven. Ik had Dylan gezegd niets voor mij te kopen, omdat hij al zoveel voor me doet en heel vaak etentjes en uitjes betaald. We zouden wel iets leuks doen samen. Hij kwam me 's avonds ophalen met rozen en daarna zijn we naar zijn huis gegaan en had hij een heerlijke maaltijd voor me gekookt (Zijn kookkunsten zijn geweldig, word verwend!!). Hij had een gerecht met steak gemaakt. Het was zo lief, want hij had een paadje van de keuken naar buiten gemaakt met hartjes. Buiten had hij helemaal mooi een tafeltje gedekt met twee heaters er naast en dekens over de stoelen, super romantisch. Na het eten had zijn moeder een doosje chocolaatjes en een kaart voor me, dat was echt heel lief. Ik had ook een lieve kaart voor Dylan geschreven. Hij voelde zich heel schuldig dat hij naar me had geluisterd toen ik had gezegd dat hij niets voor me mocht kopen. Omdat ik een kaartje voor hem had met een lieve tekst erin. Hij voelde zich er zo schuldig over dat ik hem maar uiteindelijk mij heb laten trakteren op een donut met ijs erin van Afters. Daarna hebben we film bij hem thuis gekeken en om 1 uur was ik naar huis gebracht, want moest de volgende dag gewoon om 8 uur in de les zitten.

De dag erna had ik ook een afspraak bij de allergoloog, omdat ik de laatste paar weken uit het niets extreem allergische reacties heb die voor iedereen een mysterie zijn. Niemand begrijpt echt waar het vandaan komt. Ik dacht dat ze mij die dag gelijk gingen testen en Dylan was met mij mee om een ride te geven en had een belangrijke meeting afgezegd. De allergoloog is namelijk 50 minuten bij mij vandaan met de auto dus fietsen ging 'm niet worden en uber is dan toch weer bijna 100 dollar voor een retour daar naartoe. Blijkbaar was het alleen maar een intake gesprek dus zat ik daar een beetje, het had net zo goed telefonisch gekund. Helaas zeiden ze dat ik voor mijn volgende afspraak (die ik morgen heb en waar ze me ook daadwerkelijk gaan testen) ook bloed moest laten prikken. Laten naalden nou net mijn beste vrienden zijn, not. Ik was er erg enthousiast over zoals je vast al door had.

Die vrijdag 17 februari had ik zoveel te doen, het was echt chaotisch. Een goede vriend van mij uit Brazilië, Luis, was jarig de 18de dus ik en een paar andere goede vrienden van hem hadden een surprise party geregeld voor hem. Het stormde heel hard die vrijdag en ik had een afspraak bij de DMV (Amerikaanse CBR) in de ochtend en later op de dag moest ik bloed laten prikken en daarna versieren voor het feestje en daarna ook nog eens op het feestje blijven om mee te feesten. Was de hele dag maar zo een feestje, want de DMV is echt een grote hel. Niemand gaat daar voor z'n plezier heen, het is erg ongeorganiseerd en soms zijn er mensen die wel 6 uur en misschien nog wel langer daar zijn. Ik had besloten om eindelijk eens mijn Amerikaanse autotheorie te doen. Het is veel makkelijker dan in NL, iedereen is er wel pokken chagerijnig. Er kon echt geen lachje vanaf. De mevrouw die al mijn papieren moest controleren moest ook gelijk een papiertje maken dat later mijn rijbewijs zal worden als ik het haal. Ze had mijn paspoort voor haar neus en voor alsnog had ze mijn naam 6x fout gespeld. Ik moest daarom 6x opnieuw mijn vingerafdruk elektronisch achterlaten. Het stomme was op de een of andere manier had ik magische krachten, want hij pakte mijn afdruk niet. Uiteindelijk stond er een kring van DMV medewerkers om mij heen om het bijzondere nooit eerder vertoonde defect te komen bekijken en heel misschien op te lossen als ze daar zin in hebben. Ze vonden het erg bijzonder en toen het uiteindelijk werkte mocht ik door naar een andere kamer waar allemaal computers staan en mensen alsnog praten en veel afleiding is vergeleken in Nederland waar als je praat je bent gezakt. Voordat je de theorie kon doen moest je eerst je vingerafdruk neerleggen om te verifiëren dat jij het echt bent. Nou dat ding sloeg weer helemaal op tilt natuurlijk dus duurde weer even een tijdje voordat het eindelijk werkt. Na 30 minuten met die computer geprutst te hebben kon ik toch nog beginnen. Je theorie test gaat hier niet op tijd je kan er zo lang mogelijk over na denken en je kan zelfs vragen overslaan om er later op terug te komen. Je mag 6 fouten maken van de 40 vragen, nou moet je bedenken dat de vragen bijvoorbeeld zijn: ".........hebben een blinde geleide hond en hebben een witte stok mee om hun de weg te wijzen." A. studenten, B. vrouwen, C. Kinderen, D. Blinde mensen.

Dat was dus een echte vraag die ik kreeg op mijn theorie en zo waren er wel meer vragen die echt gewoon groep 3 werk waren. Tuurlijk waren er ook moeilijkere vragen zoals "Wat doe je bij een stop sign". Nee grapje er waren ook wel wat pittigere vragen maar niet zo pittig en strikvragen als je in Nederland krijgt. Ik zou me echt diep geschaamd hebben als ik dit niet gehaald zou hebben in 1x. Toch zal je je er over verbazen hoeveel mensen er zakken. 3 mensen voor mij in de rij waren voor de 4de keer gezakt. In Nederland kan ik dat nog begrijpen maar hier kan dat echt niet dan mag je echt geen rijbewijs krijgen. Na 3 uur in de DMV te zijn geweest, terwijl ik een afspraak had, (moet je nagaan hoe lang je moet wachten zonder afspraak) had ik dan eindelijk mijn theorie binnen. Dat betekent hier dat ik mijn permit heb en dat ik mag rijden met iemand naast me die ouder is. De vrouw at de DMV die checkt of je geslaagd bent of niet vroeg of ik was geslaagd en toen ik ja zei moest ik dat briefje, waar super lang aan gewerkt is, aan haar geven zodat ze mij een permit kon geven. Ze keek naar mij en vroeg even hoe oud ik was. Toen ik 19 zei viel ze bijna achterover van schrik ze zei "You look like you're 13?!" En bedankt, alsof ik zelf geen spiegel heb.

Na dat leuke uitje van 3 uur lang ging ik samen met mijn persoonlijke chauffeur voor de dag Dylan naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Als hij niet mee was gegaan was ik allang weer de deur uitgerend. Voor mij liep er namelijk een man naar de receptie vanuit zo een bloedprik kamer en begon te schreeuwen tegen het personeel dat de mevrouw in die kamer hem lek had geprikt, omdat ze die ader niet kon vinden. Dat was natuurlijk een fijne geruststelling, zeker toen die zelfde vrouw mij uit de wachtkamer kwam halen. Ze moest 4 buisjes bloed uit me halen, ik dacht echt dat ik zou overgeven want ik maakte de vergissing om om te kijken. Dylan was daarna gelukkig nog wel zo lief en slim om te vragen wanneer ik de uitslag zou krijgen.

Die feestjes waren voorbij en dan weer gelijk door naar een ander feestje om te helpen versieren. Gelukkig hadden we het net op tijd afgekregen en Luis zou om 9 uur 's avonds naar het huis van een vriend worden gelukt. Ik zou een taart in zijn gezicht gooien en ik had daar echt al de hele maand naar uit gekeken. Ik stond driekwartier met die taart in mijn handen toen ze eindelijk kwamen opdagen met Luis om kwart voor 10. We hadden eerst lief voor hem gezongen en daarna was het mijn taak om de taart in zijn gezicht te drukken en it worked!! Later die avond had hij mij wel terug gepakt met taart in mijn gezicht maar dat had ik ook wel verdiend. We hadden namelijk ook nog eens een grote foto van hem in zijn onderbroek uitgeprint en lieten we door iedereen ondertekenen. Luis was uiteindelijk heel blij met ons ondanks alle rottigheid. Ik had de versiering gehaald en als je een meisje alleen laat winkelen voor versiering dan weet je het wel wordt echt alles roze haha. Uiteindelijk was dat de hele grap van het feest.

Elk weekend zit ik aan mijn huiswerk elke dag omdat deze klassen die ik nu volg er intens zijn. Tennis doordeweeks is ook best heavy want elke dinsdag en donderdag hebben we wedstrijden. Vorige week dinsdag hebben we 7 uur in de auto gezeten in totaal. We gingen om 10 uur 's ochtends weg van school en 10 uur 's avonds waren we weer thuis. Gelukkig hadden we wel de winst mee naar huis genomen. Tot nu toe hebben we nog maar 1 wedstrijd verloren van de 12 die we gespeeld hebben. Vorig jaar had het team van mijn college State Championship gewonnen!

Thuis kan ik heel slecht concentreren op huiswerk en ben ik te snel afgeleid, dus doe ik grotendeels van mijn huiswerk bij Dylan. Ik kom er bijna elke dag over de vloer, zijn familie heeft me zo een beetje geadopteerd. Zijn moeder heeft ons ook mee uiteten genomen als een study break een keer op zaterdag. We koken vaak samen en tegelijkertijd huiswerk. We doen elk weekend huiswerk en dan als we dat goed gedaan hebben belonen we ons zelf met een leuk uitje.

Volgende week heb ik 3 grote toetsen en 2 grote essays die ik moet schrijven en een boek die ik helemaal moet hebben gelezen by woensdag. Ik ga denk ik maar eventjes beginnen nu met lezen, ik zal snel weer iets van me laten horen.

Xoxo

Je Anoukje

Reacties

Reacties

Sandra lamer

Geweldig die verhalen Anouk! Laat Fab nou gisteren haar theorie hebben gehaald! Ja de moeilijke ;) was dan ook wel poging 2 hahahaha. Xxx van ons, miss you!

laurian

Hoi Anouk,
Best een hectisch leven lijkt me, maar je slaat je er goed doorheen. Hoop dat ze iets aan je allergie kunnen doen.
Gefeliciteerd met het behalen van je theorie!
Succes met je studie en groetjes van hier.

Thijs Robijn

Leuk om te lezen Anouk. Veel succes met je toetsen en essays. Groetjes ook van Eva, Suzanne en David!

Tante Nel

Zo dat was weer een heel verhaal!theorie voor rijbewijs ,school ,feesten en dan nog helemaal verliefd en happy met Dylan .Veel plezier hoor ,lieve groetjes

Willeke

Met plezier gelezen! Ik zou me kunnen vergissen.... maar denk dat jullie een gouden couple zijn, die Dylan moet je houden! ???? Have fun & GENIET!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active