anoukintheusa.reismee.nl

Summer!

Hallo lieve mensen <3

Ik heb bijna 3 maanden geleden mijn laatste blog geschreven en heb veel leuke dingen gedaan in de tussentijd. De reden dat ik niets heb geschreven in zo een lange tijd is, omdat de klassen die ik dit semester had genomen heel veel waren en moeilijker. Ik moest veel doen voor school, sociaal leven hier is druk en doordeweeks was het opstaan om 8, naar mijn lessen, naar huis om 6, avond eten, huiswerk doen en naar bed. In de weekenden had ik dan weer even tijd vrij voor leuke activiteiten. Ik wou dan liever focussen op het zijn met mijn vrienden dan mijn tijd besteden aan blogs schrijven, het ging een beetje voelen als een druk daarom had ik mezelf voorgenomen om er niet meer aan te denken tot het einde van het schooljaar. Dat is nu dus want ik heb net mijn laatste examen gehad! Het is nu officieel zomervakantie voor mij :D

Ik zal even een korte samenvatting geven over wat er allemaal is gebeurd de laatste tijd. Ik ben nog steeds samen met mijn lieve vriend Dylan, inmiddels bijna 5 maanden alweer! In maart was zijn Oma's 93ste verjaardag. Het was heel gezellig en ik heb daar zijn hele familie ontmoet wat best spannend was maar ik werd heel erg op mijn gemak gesteld. Paar weken daarna was he spring break, dat was ook erg leuk en was de enige week dat ik even kon genieten en al mijn academics opzij kon zetten. Ik had wel tennis wedstrijden en tennis practice midden op de dag dus kon niet veel ondernemen. Toch heb ik een roadtrip naar San Diego gemaakt samen met Dylan. We hebben zeehondjes van heel dichtbij gezien, we hadden gehiket en we zijn naar het strand geweest. Helaas was ik in slaap gevallen tijdens het zonnen en was mijn rug helemaal verbrand terwijl ik mij best goed had ingesmeerd...Dat was ook meteen 1 van de laatste dagen dat het heet was hier. Begin mei was het even 25 graden met zon maar verder is het eigenlijk hier in 2017 niet warmer geweest dan 15 graden met bewolking. Very unlike California...

In april hebben we Dylan zijn 21ste verjaardag gevierd. Dat is in Amerika een erg belangrijke leeftijd, omdat je dan eindelijk legaal mag drinken. We waren uiteten geweest met zijn familie en hij had zijn eerste legale drankjes gekregen.

Met mijn college tennis team zijn we state champions geworden van California. Dat houdt in dat we 60 teams verslagen hebben in de strijd voor de titel. Het was het zwaar om op college level te spelen, maar was het echt waard.

In mei zijn mijn ouders langs gekomen voor 2 weken en heb ik ze even rondgeleid in mijn leefomgeving. Dat was erg leuk maar ook erg raar omdat het 2 verschillende levens zijn die dan samensmelten tot 1. Dat gevoel is heel lastig uit te leggen. Dylan zijn gezin had een etentje geregeld bij hun thuis om kennis te kunnen maken met mijn ouders en broer. Het was heel spannend, maar uiteindelijk was het erg gezellig. Beide hadden gift baskets voor elkaar gemaakt dus het gaf even een kerstgevoel eraan haha.

Ik ben ook met mijn ouders en broer naar San Francisco geweest voor een midweek. Dat was leuk! On the way there zijn we gestopt in Solvang. Dat is een Deens dorpje in California. Volgensmij heeft het dorpje een beetje een identiteitscrisis want je komt er Nederlandse dingen tegen, maar ook dingen van de rest of Northern Europe. We bleven overnachten in San Luis Obispo en de volgende ochtend vertrokken naar San Fran. Onderweg zijn we toen ook nog even gestopt om naar een schattig plaatsje te gaan, Carmel. We kwamen rond etenstijd pas aan op onze bestemming in San Francisco. De eerste avond hadden we even de stad verkent, maar toen we terug naar het hotel wouden lopen had ik mijn navigatie op mijn mobiel gebruikt. Niet wetende dat er een gebied was waar je beter niet kon lopen. Confident loop ik voorop met navigatie steeds meer twijfelend of het verstandig is om daar te lopen. Super veel homeless people and drugsverslaafden. Je zag mensen gewoon heroine in hun arm spijten en marks maken waar de naald moet. Toen we veilig en wel terug kwamen in het hotel kwamen we erachter dat op de plattegrond die het hotel heeft een grote triangle staat met een gebied dat je beter kan ontwijken. We hebben veel leuke dingen in San Fran gedaan. We zijn naar Alcatraz geweest en zijn langs fisherman's wharf gelopen en hebben daarna heerlijk ijs gehaald bij Ghiradelli's.

De week erna heeft mijn broertje mee mogen voetballen met het voetbalteam van mijn college, dat was erg tof. De coach wou hebben helaas dat ie nog iets te jong is. De dag voordat mijn ouders weggingen had ik toevallig mijn inwijding van mijn honor society waar ik in toegelaten ben door mijn hoge cijfers. Dat was erg leuk om hun erbij te kunnen hebben. De week erna had ik een scholarship uitreiking want deze girl heeft een scholarship gewonnen for outstanding international student, helaas konden ze daar niet bij zijn. De avond van de inwijding van de honor society had ik afscheid genomen, want de volgende dag had ik gewoon school. Dat was best moeilijk maar ik kom in juni weer thuis dus dat maakte het iets minder moeilijk.

Mijn scholarship uitreiking was echt geweldig! Dylan en ik hadden allebei een scholarship gewonnen en die uitreikingen ervan leek wel de oscars. Het was erg groots en uitbundig. Het was een erg fancy event. Die avond ontmoete je ook de gene die de scholarship had gedoneerd aan je. Een oudere vrouw had die van mij gedoneerd en het was erg leuk om haar te ontmoeten, ik voelde me erg vereerd dat ze mij had gekozen samen met de school. De scholarship is een druppel op de gloeiende plaat maar alle beetjes helpen!

Nog 5 dagen en dan gaat Montana weg. We zijn aan het inpakken en nu komt alles toch wel dichtbij aan een eind. We hebben dit hele weekend vol gepland met dingen die we gaan doen. Morgen naar SixFlags!! (Achtbaan park). Ik ben momenteel bezig nieuwe roommates te vinden omdat Montana naar UC San Diego gaat. Het is pittig maar komt allemaal goed, erg stressvol wel. Ook ben ik aan het voorbereiden op mijn trip naar Nederland samen met Dylan, ik heb er echt super veel zin in! We gaan naar Parijs & Rome en natuurlijk rondtoeren in Nederland.

Dikke kus &knuffel en zie jullie snel,

Anoukje <3


Reacties

Reacties

Jacco

Leuk om weer wat te lezen, al had ik alles al zo'n beetje gehoord natuurlijk :) Maar als jij het schrijft is het toch anders :) :)

laurian

Hoi Anouk, bedankt voor je lange feestelijke verslag. Fijn dat het allemaal zo goed gaat en die roommates gaat vast ook lukken. Gut, dan is San Francisco wel veranderd! Toen wij er waren was er nog geen drugsoverlast. Ook wij hebben toen Carml bezocht. Leuk!
Ik kan niet op je verjaardag komen, maar hoorde dat je ook naar het Anne Frankhuis gaat. Misschien is er dan nog een mogelijkheid om jullie te zien. Succes met pakken en vast goede vlucht gewenst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active