anoukintheusa.reismee.nl

My first 2 weeks in America

Hoi hoi

Innocent

Ik leef nog hoor haha ik heb het de laatste weken alleen zo druk gehad dat ik geen tijd had om een blog te schrijven, maar nu heb ik eindelijk tijd om even een blogje te schrijven over wat ik allemaal al heb meegemaakt in Amerika.

Woensdag 30 juli ben ik vertrokken uit Nederland naar New York samen met 18 andere toppertjes. New York was echt geweldig!! De groep was super leuk en gezellig en het leek alsof we elkaar al jaren kende zo goed ging iedereen met elkaar om. We hebben alle highlights van New York gezien in 3 dagen tijd, wat een geweldige stad! Ik ga zeker nog een keertje terug.

Zaterdag 2 augustus ben ik helemaal alleen doorgevlogen naar mijn gastgezin vanaf de airport in New York. Dat was wel eventjes spannend, 6 uur lang alleen in een vliegtuig zitten naast onbekende mensen en zeker als je al niet zo van vliegen houdt. Zeker even wennen dat alles plots in het Engels gaat en je niemand meer hebt om Nederlands tegen te praten.

Na die lange eenzame vlucht werd ik opgehaald door mijn gastgezin op de airport van Los Angeles. Eindelijk kon ik weer even praten na een 6 uur lange stilte haha. Lekker mexicaans gegeten als lunch en daarna kwam er allemaal familie langs om mij gedag te zeggen.

Het neefje van 2 bleef slapen en die was 's ochtends vroeg wakker rond een uurtje of 5. Hij vond mijn jurken net prinsessen jurken, dus die wou hij natuurlijk aan haha. Hij heeft uren rondgelopen in mijn jurken en op de hakken van zijn oma, zingend en dansend op disney liedjes.

De volgende dag ging ik voor het eerst mee naar de kerk daar. Het was bijzonder, omdat het anders is dan in Nederlandse kerken (Ik ben maar 1x in een Nederlandse kerk geweest dus zo goed weet ik dat niet haha).

Donderdag zijn we naar school geweest om me te laten registreren op school. De school is echt enorm, ik denk wel 20x groter dan mijn school in Nederland. Mijn school in Nederland is ongeveer net zo groot als de helft van het sportveld van deze school. De school hier heet Pasadena High school en de mascotte is een bulldog. Mijn vakken zijn: Spaans, Engels, Amerikaanse geschiedenis, Drama, Dans & wiskunde. Je mag hier kiezen uit super veel vakken haha het is bijna onmogelijk om te kiezen. Je mag hier zelfs je docenten kiezen. Super chill. Ik moest ook gelijk een schoolpasje laten maken en het was super vroeg in de ochtend dus ik sta er lekker slaperig op de foto haha.

Ik heb al super veel leuke vrienden gemaakt en school is nog geen eens begonnen! Ik ben met 2 vrienden en hun vader ook al naar een soccer game geweest van team galaxy, van Los Angeles. Dat was echt super gaaf om mee te maken. Ik ben ook al naar een mega groot aquarium geweest, dat was ook echt super mooi.

Ik ben net terug van 2 dagen logeren bij de zoon, schoondochter en kleinzoon van mijn hostmom. Echt super gezellig. Haar kleinzoon is echt super schattig. Hij heet Aiden en is bijna 1 jaar. Ik heb hem geleerd te zwaaien.

Ik heb het hier super erg naar mijn zin in Amerika en California is net paradijs met het super mooie weer, de palmbomen en de bergen. I love it here!! Iedereen is echt super vriendelijk en behulpzaam, echt heel lief allemaal ^_^

Ik ben zelfs al een beetje bruin geworden en mijn haar begint ook lichter te worden, yeah!!

Het is een super lang verhaal geworden, maar ik heb nog lang niet alles verteld haha ik heb in die 2 weken zoveel gedaan en gezien.

Maandag begint het echte werk, school....Ik ben zo nerveus OMG

Surprised

Ik hou jullie up to date!

xoxo ~ Anouk

Reacties

Reacties

Daniëlle

Hoi schat,
Leuk dat je een verhaal op je blog hebt gezet!
Dat je het naar je zin hebt daar is wel duidelijk te zien op de foto's die wij voorbij zien komen.
Heel veel succes maandag op je eerste schooldag!
Dikke kus, mama

anita

Wat heerlijk Anouk dat je het zo naar je zin hebt.leuk om je te kunnenvolgen op je blog.dat ga ik zeker meer doen.heel veel succes maandag.

Mandy

Wat super om je verhaal te lezen! Geniet ervan xxxx

Samira

Hoi Anouk,

Wat leuk om te lezen. Geniet maar lekker. En succes op school. Maar dat komt wel goed denk ik zo. :)

Christa

Hoi Anouk
leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
heel veel succes je eerste schooldag en geniet er van.

gr Christa

Dana

Hè Anouk,
Wat klinkt het allemaal leuk daar, je boft maar ????

Ik hoop dat je het naar zin hebt maandag, maar daar maak ik me geen zorgen over .

Dikke kus Dana

Juliette

Hi Anouk, wat een fantastisch avontuur. Fijn te horen dat je al helemaal je draai hebt gevonden. Succes maandag en zet hem op. PS het regent hier geniet maar lekker vd zon en wuivende palmbomen ;-)

Jan en Anja

Hoi Anouk,


Je schrijft je blog met veel enthousiastme. Leuk om te lezen.

Je hebt het duidelijk naar je zin.

Geniet en leer ervan,

Groetjes

monique

Hoi Anouk, ik heb de link van je moeder gekregen om je reisblog te lezen.
En zo te lezen heb je het prima naar je zin.
Ik had ook niet anders verwacht van je eigenlijk!!
De eerste maand is al voorbij wat gaat dat snel.
Veel plezier en tot je volgende verslag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active