anoukintheusa.reismee.nl

Last week of school & Christmas

Hallo beste mensen!

Er is weer veel te vertellen, so lets begin :D

Zaterdag 3 december had ik opnames voor de tv show 'America's Funniest videos' ook wel bekend als AFV. Was een super ervaring. Mijn roommate, Montana, moest daarheen voor fundraising voor haar softball team en dan moest ze ook iemand meenemen so that was me. Er komt nog veel bij kijken bij deze opnames, je bent toch een hele middag kwijt voor misschien 45 minuten tv uitzending. We waren een beetje verdwaald en uiteindelijk toen we de studio gevonden hadden was er een vrouw die heel chagi was die was van de crew en die hielp met de auto's op de juiste plek parkeren. Ze was zo gemeen en hard, we vroegen alleen maar waar we heen moesten en begon ze gelijk helemaal pissed te doen dus wij waren er alweer helemaal klaar mee. UIteindelijk ergens geparkeerd en toen we aankwamen lopen werd je gefilterd. Ze hadden mensen aan hun linkerkant staan die minder geschikt waren voor de tv qua outfit en qua houding en gezicht. Montana en ik mochten gelukkig gelijk doorlopen, we waren tv waardig gekeurd in LA, yes goals. Toen stonden we met een hele grote groep buiten te wachten van wel minstens 200 mensen om de studio in te mogen. De producers kwamen nog even naar de groep kijken en haalde er 6 mensen tussenuit waarvan zij vonden die de beste glimlach hebben en het leukste op tv zouden overkomen en ik was daar 1 van!! Was een super toffe ervaring. Special treatment etc. Toen zag ik die vrouw van de crew die we al kenden van de parkeerplaats naar me toe lopen en helemaal enthousiast en lief ineens. Met haar nep nagels door mijn haar borstelend "Oh honey you're gonna be on tv like a star, you are looking sooo gorgeous let me help you with your hair a little bit". Ik wist niet wat me ineens overkwam. Alfonso Ribeiro is de presentator van de show en hij is echt super leuk en grappig in het echt. Het maakte de opnames nog leuker. 15 januari komt het op tv!! Ik ben benieuwd (:

Na het filmen liepen we langs andere trailers van bekende acteurs van onder andere de serie "Jane The Virgin".

Ik heb 11 december met Montana sinterkerst gevierd! We hebben hollandse pannenkoeken gebakken, pepernoten op tafel gezet en een film gekeken. We hadden ook cadeautjes voor elkaar gekocht. Ik had voor haar een OCC pet gekocht en softball handschoenen. Van haar heb ik een mooie grote hangspiegel gehad en lampjes voor mijn fiets. Het was erg gezellig, leuke bonding time.

De week erna was het toetsweek. Stressvol maar fijne aflsuiter van het semester. Ik wou voor al mijn vakken een A blijven staan dus dat was een uitdaging, maar het is mij gelukt hoor!! Ik mag vol trots zeggen dat ik al mijn 8 vakken met een A heb afgesloten en dat betekend dat ik nu het hoogst haalbare GPA heb. Een 4.0 GPA, nou hoop ik dat vast te houden voor alle volgende semesters. In al mijn klassen heb ik fijne docenten gehad en leuke medestudenten leren kennen. Hier is het voordeel dat je je eigen docent kan kiezen en er een website bestaat waarop we kunnen kijken hoe goed de ratings zijn van die docenten. Dus als je verstandig bent en daar op kijkt voordat je je voor klassen inschrijft dan is het bijna onmogelijk om een slechte docent te krijgen.

In mijn tekenklas hebben we een potluck gehouden. Iedereen moest wat te eten meenemen en het was echt heel leuk. We hebben tijdens het eten elkaars werk beoordeeld. Ik zie zoveel vooruitgang in hoe ik teken nu vergeleken met het begin van het jaar. Er zit zoveel verbetering in. Ik denk dat een Art opleiding echt een goede zet was van me. Ik heb het zo erg naar mijn zin.

Eigenlijk begint school pas weer 30 januari, dat is het Lente semester. Maar ik neem klassen tijdens de Winter semester dat is maar 4 weken lang ipv 16 weken. Dus je krijgt alle informatie in een veel kortere tijd. Ik heb gekozen om public speaking te nemen, omdat dat een verplichte klas is en geen zin had om die voor 16 weken te moeten volgen. Ook gaat mijn tennis practice gewoon door. Elke dag ga ik nu 3 uur training hebben. Erg fanatiek wel, maar ik heb er super veel zin in.

De vakantie is best wel saai geweest. Mijn meeste vrienden zijn of out of town of ze hebben al andere plannen. Wel lekker rustig zo, eventjes bijkomen van alle drukte. Zaterdag 17 december had ik een ugly chrismtas sweater feestje bij een vriendin van mij thuis. Ik kende niemand behalve haar maar ik had mijn draai al snel gevonden. De volgende dag hadden we een feestje van een vriend van ons dus kwam ze mij weer ophalen. Alleen ik dacht om 4 uur 's middags somehow maar om 2 uur kreeg ik een text dat ze er bijna was. Ik zat nog in mijn pyjama een serie op netflix te kijken half slapend. Toen ik die text las sprong ik gelijk op en op een of andere manier was ik binnen 10 minuten buiten helemaal ready. De Jongen van wie het feestje was kan een klein beetje Nederlands. Zijn grootouders zijn Dutch-indonesian. Ik heb de hele tijd Nederlands gepraat met zijn opa en oma, inmiddels zijn die helemaal verliefd op mij nu. Er was ook een jongen aanwezig die frans praatte, ik dacht dat kan ik wel aan want ik heb 6 jaar frans gehad op de middelbare school. Ik had even verkeerd gedacht want jezus wat praten Franse mensen snel. Ik probeerde het zo goed mogelijk te verstaan en hij bleef maar frans naar me gooien en ik bleef in het engels terug antwoorden en op een gegeven moment was ik zo mooi van het concentreren op het frans dat ik had gezegd dat we het maar bij engels moesten houden.

Die maandag, dinsdag, woensdag had ik helemaal niemand gezien. Ik dacht echt dat ik gek aan het worden was. Zolang kan ik niet zonder enig menselijk contact haha. Dus donderdag besloot ik om mee te gaan naar de Mall met een vriend van mij, Dylan. Hij moest nog kerstcadeautjes kopen voor zijn familie dus daar had ik even bij geholpen. Ik moest zelf ook nog even cadeautjes kopen voor mijn former hostfamily want daar ging ik kerst mee vieren. Op zaterdag werd ik opgehaald door de zoon van mijn former hostmom om christmas eve te vieren met de familie. Daar aangekomen waren er 5 gillende kleine kinderen in de leeftijd van 0 t/m 5. Het was super gezellig en het eten was zo lekker. Het was leuk om de familie weer even te zien.

In de avond heeft mijn former hostmom mij afgezet bij de andere kant van de familie waarbij ik verbleef in augustus voordat ik mijn apartment in kon. Die vrouw is echt mijn replacement mama hier. Hun huis voelt aan alsof ik daar ook woon, het voelt als thuis komen. Ik heb daar zelfs mijn eigen kamer. Eenmaal daar aangekomen zaten ze al allemaal in matching Pyjays om de boom heen. Ze zeiden dat ik maar op mijn bed moest kijken want daar lag ook zo een pyjama haha. Ik mocht alleen naar beneden komen als ik die aan had. Ze hadden mijn maat niet in de matching pyjay dus had ik een andere kerst pyjama gekregen haha. Super grappig en de volgende ochtend op Christmas day had de moeder des huizes een lekker ontbijt klaar gemaakt. We kwamen allemaal naar beneden in onze matching Pyjamas en tijdens het ontbijt hebben we de film Elf gekeken. Na het ontbijt gingen we de cadeautjes uitpakken. Wat ben ik weer verwend zeg. Dat had ik echt niet verwacht, echt super lief. Het voelde echt net alsof ik in die familie hoorde. Na de cadeautjes gingen we weer met zn allen kerstfilmpjes kijken. In de middag had ik heerlijke koekjes gebakken met mijn replacement mama. Verder was het gewoon een lui dagje.

De volgende dag was het voor ons geen tweede kerstdag. Dat kennen ze hier niet in Amerika. Ik ben met Adrienne en haar vriendje naar een cafe geweest in Fullerton genaamd "heroes". Het leuke was dat je daar zakjes met pinda kreeg en dan de pinda schillen op de grond gooide. De hele grond lag er vol mee. Eerst dacht ik dat het nep sneeuw was om een kerst sfeer te geven haha. In de avond zijn we met bijna alle nichten en neven van de familie uiteten geweest. Wat was dat weer gezellig en they really made me feel alsof ik 1 van hun was. In de auto vertelde ze ook aan me dat ik Familie ben voor hun. Dat was zo onwijs lief, mijn hart overstroomde van liefde. Na het eten hadden ze mij weer thuis afgezet na een weekend vol feest. Dinsdag had ik weer even om bij te komen en toen ben ik woensdag wezen schaatsen met vrienden. Daarna was ik nog geen 5 minuten thuis en werd ik weer opgehaald om een verlaat kerstdiner te joinen met een andere vriendengroep. Dat was ook weer echt heel leuk! ik heb denk ik wel 6x kerst gevierd inmiddels haha.

Gisteren had ik weer een rustdagje en vanavond ga ik met vrienden kokerellen en film kijken.

Zo saai was mijn kerstvakantie dus eigenlijk helemaal niet, maar zo voelt het wel haha.

Morgen is het alweer 31 december, dan ga ik naar Pasadena (waar ik naar high school ben geweest) om oud en nieuw te vieren met mijn oude high school vrienden. Super veel zin in, ik heb de meeste echt al 1,5 jaar niet meer gezien als het niet langer is.

Voor iedereen alvast een gelukkig en gezond 2017!!

Dit was mijn laatste blog voor 2016, jullie horen snel weer van mij!

XOXO

Jullie Anoukje

Reacties

Reacties

Mandy

Lieve anouk, ik wens je een geweldig 2017 , met plezier natuurlijk! Veel liefs vanuit Amsterdam xxxx

Mama

Joepie, weer een blog! Ik hing weer aan je lippen! ;-)
Het is wel goed voor je dat een paar 'saaie' dagen had. Soms moet je ook even 'opladen'. Ik ben blij dat je daar een remplacement family hebt. Veel plezier in Pasadena met O&N. XXX

Corrie

Super leuk verhaal weer en trots op je resultaten op school hoor Anouk! Fijn dat je wat tijd had in de kerstvakantie zodat je er traditioneel op kerstavond gewoon bij was, als was je wat kleiner en platter dan andere jaren :-). Veel plezier met oud en nieuw!

laurian

Hoi Anouk, ga je uitgebreide blog later lezen, maar ik wens je vast een heel gezellige jaarwisseling en een fantastisch 2017 toe. Liefs

Samantha

Goed bezig! Fijne jaarwisseling en een goed 2017 voor jou! Liefs

Oma

Net je blog gelezen. Gisteren was ik niet helemaal lekker. Een gezellige jaarwisseling en een goed 1017.
Dikke kus

Nance

Wat klinkt dat allemaal super gezellig. Een leerzame tijd! Veel plezier nog en maak er een mooie jaarwisseling van! Liefs van ons 3tjes xxx

Dana

Wat leuk om weer een blog te lezen???? Wel jammer dat je er niet bij was met kerst maar zo te lezen heb je je prima vermaakt. Wat een ontzettend mooie resultaten heb je gehaald op school daar mag je ontzettend trots op zijn. Heel veel geluk in 2017 met veel liefde en gezondheid. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active