anoukintheusa.reismee.nl

Happy late new year & leuk nieuwtje

Hallo lievelingetjes!!

Er was een beetje radiostilte van mijn kant en heb al sinds 7 januari een blog willen schrijven. Zoals jullie hebben gemerkt is dat niet gelukt en dat betekent ook meteen dat ik mijn new years resolution niet ben na gekomen. Mijn goede voornemen was namelijk om wekelijks een blog te schrijven hier vanaf 2017. Ik denk dat ik gewoon ga beginnen vanaf het chinese nieuwjaar, loop ik nog niet zo ver achter op mijn blogs haha. Mijn laatste blog is inmiddels al weer een dikke maand geleden en er is weer veel gebeurd in de tussen tijd. Blijf vooral lezen voor het leuke nieuwtje.

31 december ben ik in de middag met de uber afgereisd naar Pasadena om mijn oude high school vrienden op te zoeken en oud & nieuw te vieren met ze. Was super leuk om ze allemaal weer even te zien! De meeste had ik toch wel ongeveer 1,5 jaar geleden voor het laatst gezien. Het was echt tof om weer allemaal bij elkaar te zijn, we bleven ook allemaal slapen net zoals 2 jaar geleden. De volgende dag ben ik weer in de middag met de uber naar huis gegaan. Pasadena is toch wel een goed uurtje rijden. Ik zou eerst blijven voor the Rose Parade die in Pasadena plaats vindt maar omdat 1 januari op een zondag viel is de regel dat The Rose Parade op de maandag gehouden moet worden. Op dinsdag begon mijn nieuwe intense 4 weken lange avondklas dus ik had besloten eens een verstandige volwassene te zijn en niet te blijven t/m maandag. Dat bleek uiteindelijk een verstandige beslissing, want wat had ik die maandag nodig om even bij te tanken.

College hier werkt dus in semesters. Fall semester is 16 weken lang en dan doe je maximaal 19 units (ongeveer 6 klassen, want elke klas is ongeveer 3 units. Het hangt van de moeilijkheidsgraad af). Daarna hadden we winterbreak vanaf 17 december en dan kan je ervoor kiezen om geen winterklassen te nemen en je winterbreak te verlengen. Dat houdt in dat je pas weer 30 januari terug naar school zou moeten. Ik had ervoor gekozen om wel een winterklas te nemen en dat was Public speaking, omdat ik geen zin had om die klas 16 weken te doen. In de winter (Intersession) kan je er dus voor kiezen om een 16 weken klas in 4 weken af te ronden. Je moet gewoon zelfde hoeveelheid werk doen en je krijgt dezelfde hoeveelheid punten, je doet er alleen minder lang over. During intersession is wel de regel dat je maximaal 6 units mag. Met tennis erbij kwam ik precies goed uit.

Ik had dus niet echt tijd om een blog te schrijven aangezien ik die klas versneld deed en elke dag 3 uur tennis practice had en 5 uur lang public speaking en daarnaast ook nog leuke dingen doen met vrienden. Het was een kleine hel, maar ben er heelhuids uitgekomen en heb weer veel vrienden aan die klas overgehouden waar ik nu nog steeds buitenschool mee afspreek. Als je elke dag 5 uur lang met elkaar door brengt wordt het wel een hechte klas. Mijn leraar voor public speaking was ook echt geweldig. Hij is super over de top gay en we hebben moeten dansen in de klas en het was echt geweldig. Je zag dat de jongens in de klas aan het eind van die 4 weken de gayness hadden overgenomen. Ik heb zoveel leuke verhalen over deze klas misschien maak ik er nog wel een aparte blog over. Ik had deze klas natuurlijk afgerond met een A.

Ik had 1 weekend om bij te komen van die intense 4 weken. Meteen de week erna begon spring semester al en ik heb veel klassen, de meeste studenten nemen er maar 3 ik heb er 6. Ik doe Wiskunde (geen rekenmachine allowed) , Engels (heel anders dan in NL, je moet het vak engels hier vergelijken met het vak Nederlands in Nederland), American Government (Lekker over de rotzooi praten die nu gaande is), Sociology (lecture hall met 299 andere studenten, Career decision counseling class (weet nog steeds niet zeker wat ik precies wil) en natuurlijk Tennis!! Best heftig maar het moet lukken, YES WE CAN!

Ik had vorige week dinsdag mijn eerste tennis match all the way in San Diego, dus was best wel zenuwachtig. Guess what?! Deze girl heeft gewoon en haar doubles game en haar 2 single games gewonnen! Dat was nog niet het leuke nieuwtje though maar kan er onder vallen haha. De dag voor mijn tennismatch vond ik het een goed idee om eindelijk eens echte tennisschoenen te gaan kopen. We hebben ook vette uniformen gekregen van de college.

Mijn leven gaat eigenlijk hartstikke prima hier! Omdat ik vorig semester all A's had kreeg ik een mailtje van een prestigieuze honor society om te vragen of ik lid wilde worden van hun exclusieve club. Er zitten heel veel benefits aan, dus ik heb het gedaan! Ik ben nu officieel lid van de honor society Phi Theta Kappa. Hard work pays off. Dat was eigenlijk ook nog niet het leuke nieuwtje waar ik het over had, alhoewel dit best geweldig nieuws is.

Hier komt het dan hoor, mijn allerleukste nieuwtje is........trom geroffel.......sommige mensen wisten het al sommige nog niet maar nu weet iedereen het.........ik heb een vriend! (: Zijn naam is Dylan en hij is echt super lief, sportief,knap & nog veel meer haha. Hij is 20 jaar. Zijn familie heeft me al soort van geadopteerd en ik voel me er heel erg thuis. Ik kom er al sinds eind december over de vloer en zijn gezin is best groot.

Zaterdag hebben Dylan en ik 20 km stijl omhoog gehiked in Pasadena, all the way to inspiration point. Helaas was er echt 0 uitzicht omdat we ons precies in de wolken bevonden. Na die 20 km waren we helemaal kapot en moesten we nog een uur terug rijden. Nou ja hij moest rijden. Alhoewel hij mij wel eerder heeft laten rijden in zijn auto dat vind ik opzich al een groot risico van hem. Ik heb namelijk al maanden niet meer gereden. Vrijdagavond had ik namelijk trek in chicken nuggets om 10 uur 's avonds terwijl we huiswerk aan het doen waren. Dus ik zei dat en hij zei is goed kom dan gaan we dat halen. Toen we naar buiten liepen zei hij dat ik ons wel naar de MCdonalds moest rijden omdat ik de gene was die zo graag kipnuggets wou. Moes er even voor werken dus. Dat heb ik maar gedaan, voelde me net een omaatje op de weg, ik remde al van een km afstand voor een rood stoplicht. Ik heb eind februari een afspraak gemaakt bij het Amerikaanse CBR. Ik heb dan wel mijn rijbewijs in Nederland, maar daar mag ik hier niet mee rijden helaas. Als ik sommige debielen hier zie rijden dan mag ik hopen dat ik met 2 vingers in mijn neus en geblinddoekt mijn rijbewijs haal. Anders schaam ik me diep haha. Het voordeel is wel dat het hier super goedkoop is. Je theorie (3 attempts) + praktijk is ongeveer 50 dollar hier.

We hebben afgelopen zondag met Dylan zijn hele gezin de superbowl gekeken bij hem thuis. Iedereen zat er helemaal klaar voor en zijn moeder had echt super lekker gekookt. Ik had samen met haar brownies gebakken, overheerlijk! We zaten voor de buis gekluisterd van 15:30 tot 19:30. Zo spannend was de wedstrijd! Ik snap nog steeds vrij weinig van American Football maar als het spannend wordt dan weet je het wel. Na afloop kreeg ik emmers leftovers mee terug naar mijn apartment, heerlijk.

Dee week er weer even hard tegenaan. Ik heb al heel veel essays die ik moet schrijven en boeken die ik moet lezen en heb mijn eerste toets al gehad vandaag. De leraren zijn erg enthousiast om dit semester te beginnen. Anyway ik hoop dat deze update een beetje de pijn verzacht van het lange wachten. I hope the wait was worth it.

Kussies,

Je Anoukje

Reacties

Reacties

Anita

Nou Anouk weer voldoende beleeft zo te horen. Ja meisjes worden groot en volwassen, een vriend.Echt leuk voor je.Wanneer plaats je een foto van hem? Veel plezier en geniet maar lekker. gr. Anita

laurian

Hoi Anouk,
Bedankt voor je extra lange blog. We zijn natuurlijk razend benieuwd naar hoe Dylan eruit ziet. Plasts je volgende keer wel een foto van hem?
Heel veel plezier en groetjes

Dana

Wat leuk Anouk, ik ben wel heel erg benieuwd naar Dylan????Veel plezier samen

Sjoukje

Lieve Anouk, zo nu en dan lees ik even wat je aan het doen bent allemaal. Heerlijk om te lezen wat je allemaal beleefd! En dat is niet weinig ;-)
Het gaat je goed, dat is het voornaamste. En je hebt plezier, gelukkig! Lekker genieten.
En inderdaad, ik heb al meer verzoekjes gezien, een foto van Dylan misschien?!
Lieve groetjes Sjoukje, Michiel, Thomas en Sofia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active