anoukintheusa.reismee.nl

The American Life

Ongeveer anderhalve week geleden heb ik een blog geschreven om jullie even een update te geven over mijn leven hier in The States. Ik heb alweer zoveel beleefd in mijn drukke leventje hier dat het tijd is voor een nieuwe update.

Innocent

Vorige week was ik ziek voor 2 dagen en toen ik weer terug kwam op school leek ik wel een celebrity. Toen ik de klas binnen kwam schreeuwde iedereen "ANOUK YOU'RE BACK!! :D" en iedereen rende op mij af en knuffelde me zowat dood en iedereen vertelde mij hoe ongerust ze waren dat ik nergens te vinden was en dat ze me heel erg hadden gemist. Na 2 weken op die school had ik nooit verwacht dat ik al zo erg gemist werd na 2 daagjes haha. Ik dacht eerst dat niemand het gemerkt zou hebben, want er gaan echt 3000 mensen naar die school.

Vorige week vrijdag ben ik naar mijn eerste echte football game geweest met vrienden. Ik heb de tijd van mijn leven gehad bij de game, ook al begreep ik er niet heel veel van. Mijn vrienden probeerden het mij zo goed mogelijk uit te leggen tijdens de wedstrijd zelf maar er gebeurde zoveel tegelijk dat het lastig werd om uit te leggen. Maar ik heb er wel super erg van genoten. My friends hebben mij ook nog de schooldans geleerd voor tijdens de wedstrijd als ons team scoorde, "The motherland dance". Ik deed meteen gezellig met ze mee en dat vond iedereen zo spontaan en leuk haha. Tijdens de game werden er free snacks uitgedeeld aan iedereen (popcorn en suikerspin etc). Voor de football wedstrijd ben ik met mijn vrienden uit eten geweest en na de football game heeft een vriendin, Roxanna, aangeboden om met haar en de andere vrienden mee te gaan naar haar huis om daar cake te eten en bij het kampvuur te zitten in haar achtertuin. Dat was zo gezellig! Ik voelde me heel erg gewaardeerd en het voelde echt alsof ik al deel uitmaak van hun vriendengroep. Na de gezellige avond heeft Roxanna mij een ride home gegeven, echt super lief.

Dat is ook zo iets aparts dat iedereen van mijn leeftijd al auto rijdt en met hun eigen auto naar school komt haha.

Maandag heeft het hier weer voor het eerst geregend na 6 maanden. Alle mensen op school waren er zo blij mee haha dat was zo apart om te zien. Ze rende allemaal naar buiten, selfie makend en dansend in de regen. Allemaal schreeuwend: "yeah finally rain!!" Ik was volgensmij de enige die dacht: "Ugh regen..."

Ze doen hier zoveel meer aan sport op school dan in Nederland. Voor fall season heb ik tennis gekozen en voor winter season soccer. In Nederland deed ik misschien 4 uur aan sport per week en nu 3 a 4 uur per dag, dus dat is ongeveer 17 uur per week. Ik eet nu nog meer dan dat ik al deed in Nederland, omdat ik zoveel sport hier haha.

Ik had afgelopen week mijn eerste tennis match gehad. Dit is ongeveer de 2de week met een tennis racket en het gaat me best goed af! We hebben niet gewonnen, maar we kwamen in de buurt. Mijn tennis outfit is veel te groot voor mij ik verzuip er zowat in dus volgende week krijg ik als het goed is een nieuwe. We zijn met een echte gele amerikaanse schoolbus naar de tennis match gegaan naar een andere school in de omgeving. We spelen tegen andere scholen in een competitie en de ene keer moeten wij naar de andere scholen komen en de andere keer is het op onze school. Ik voelde mij zo anders dan de rest op de tennis court. Op de school waar wij een tennis match hadden waren zowat alleen maar aziaten en in het tennis team zaten alleen maar aziaten. Het voelde niet eens meer als Amerika eigenlijk. Het is echt onbeschrijfelijk, hoeveel verschillende culturen er in California zijn en hoe elke cultuur elkaar opzoekt in verschillende wijken en scholen.

Ik zit ook in dance class met 60 meisjes en ik ben als enige blond. De andere 59 meiden zijn allemaal hispanic of afro amerikaans. Ik sta ook nog eens in het midden van de groep tijdens de les, ik voel me zo anders dan de rest en ik val zo erg op in het midden haha. Maar het is wel een gezellige, luidruchtige les.

Elke vrijdag tijdens lunch hebben ze wat leuks bedacht. Dingen zoals: Watermeloen eating contest, levensgroot twister, M&M eating contest met chopsticks. Zo leuk allemaal en erg gezellig!

Aparte dingen in de USA:

* Amerikanen eten (bijna) alles met kaas

* Als je drinken hebt besteld ergens in Amerika lopen de obers en serveersters constant langs je tafel voor een refill. Ze vullen zelfs bij als je pas een paar slokjes gedronken heb. Zoveel refills dat het gewoon vervelend wordt.

* De tafels en stoelen zitten aan elkaar vast op school en die tafels zijn alleen handig voor rechtshandige mensen. Linkshandigen hebben namelijk geen enkele steun aan die tafel terwijl rechtshandige dat wel hebben. Het is ook erg komisch om een wat groter of zwaarder persoon te zien zitten in die stoel met die tafel want dat gaat niet helemaal goed. Er is zo weinig ruimte tussen de tafel en de stoel, zelfs ik heb er moeite mee.

* Naturally blond zijn op mijn school is heel erg speciaal haha.

* Amerikanen denken dat alles in hun eigen land is en denken ook echt niet verder dan Amerika.

Dat is het wel weer zo een beetje! Ik heb deze week weer zoveel nieuw eten geproefd, iedereen hier is zo lief voor mij en iedereen geeft mij eten! Ik hou het hier nog wel 9 maanden vol hoor

Smile

Lots of love vanuit The States,

Anouk (Hanouk, Ashley, Heather or Samantha)

(Ja Hanouk staat ertussen, omdat een meisje in mijn Spaans klas mijn naam echt niet kan uitspreken zonder een mooie "H" klank ervoor te zetten echt hilarisch haha)

Reacties

Reacties

babs en jay-jay

Hoi Anouk. Ik lees dat je het ontzettend leuk hebt in de USA. Echt leuk voor je. Ik vind het ook heel stoer van je dat je dit allemaal flikt. Toppertje !. Tevens moet je weten dat ik je blog met heel veel plezier lees. Cor stuurt ze door ;-) .Je schrijft erg leuk en ik kan helemaal indenken wat je meemaakt , dankzij je blog. Veel plezier moppie , maar dat zit wel goed lees ik. Grtjes van babs en jay-jay. Dikke kus en tot je volgende blog. Xxx

Monique

Hoi Anouk,ik kreeg weer een tip van je moeder dat er een nieuw blog op stond dus maar weer even lezen. En ja het is gewoon leuk om te lezen zo enthousiast dat je er over schrijft leuk hoor!! Groetjes van ons viertjes

Anja en Jan

Hoi Anouk.

Je geniet volop en dat is mooi om te lezen. Een mooie ervaring daar in the USA.

Plezier!!!

Annan en Jan Leijendekkers

Jacco

Ja hoor ik ben weer helemaal bijgelezen! Leuke verhalen schrijft je maar dat komt natuurlijk ook omdat je leuke dingen beleeft. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active