anoukintheusa.reismee.nl

Blog 2 (oktober/november): Feesten, Friends and a lot more!

Halloootjessss <3

Het duurde eventjes maar ik heb nu eindelijk tijd gevonden om deel 2 te schrijven van de vorige blog. Het waren nog al drukke dagen/weken (finals op school etc) en ik had deze blog al een keertje afgemaakt alleen toen sloot mijn laptop ineens spontaan af, want ja ik had niet gezien dat hij leeg was....kon ik weer helemaal opnieuw beginnen...Ik had er zo geen zin meer in om het allemaal nog een keer te typen, maar goed eventjes doorzetten haha want ja ik wil jullie wel op de hoogte houden!

Ik begin wel eventjes bij het begin, dus dat is weer helemaal lekker terug naar Oktober. Jawel mensen dat is alweer paar maandjes geleden, I know. In het nieuwe jaar zal ik proberen elke 2/3 weken een nieuwe blog te schrijven...ik wil in het nieuwe jaar ook (eindelijk) gaan beginnnen met vloggenDentjes maar ik heb nu eindelijk tijd gevonden om deel 2 te schrijven van de vorige blog. Het waren nog al drukke dagen/weken (finals op school etc) en ik had deze blog al een keertje afgemaakt alleen toen sloot mijn laptop ineens spontaan af, want ja ik had niet gezien dat hij leeg was....kon ik weer helemaal opnieuw beginnen...Ik had er zo geen zin meer in om het allemaal nog een keer te typen, maar goed eventjes doorzetten haha want ja ik wil jullie wel op de hoogte houden!

Ik begin wel eventjes bij het begin, dus dat is weer helemaal lekker terug naar Oktober. Jawel mensen dat is alweer paar maandjes geleden, I know. In het nieuwe jaar zal ik proberen elke 2/3 weken een nieuwe blog te schrijven...ik wil in het nieuwe jaar ook (eindelijk) gaan beginnnen met vloggen!

Ik heb hier al een beetje mijn vaste vriendengroep waar ik heel veel mee ben, echt super gezellig en ze betrekken me bij alles wat ze doen. Super lief! Begin oktober heb ik echte Hollandse pannenkoeken met ze gebakken en daarna gegeten voor lunch en ze waren echt super goed gelukt.

Voor het eerst in mijn leven heb ik community service gedaan en het voelde zo goed! Ik had echt het gevoel dat ik mensen blij maakte met wat ik deed voor ze en dat ik echt wat betekende voor anderen en dat ik wat nuttigs aan het doen was, al was het alleen maar kommetjes soep serveren en afwassen en hier en daar een praatje maken met mensen. Het waren allemaal wat oudere arme mensen en die vonden het heel leuk om een praatje te kunnen maken met jonge mensen.

Mid oktober ben ik met een groep vrienden naar Halloween Horror nights geweest in Hollywood Universal Studios. Dat is een soort Walibi fright night maar dan 1000x groter, enger en leuker! Toen we in de auto zaten was ik degene die ineens zei: "I'm already scared! Why am I doing this omg?!" Maar toen we er eenmaal waren was ik juist degene die het minst bang was. Ik ben de kleinste van die groep, maar ik liep vooraan in elke doolhof terwijl de rest veel groter is en sterker. Maar ja die schijterds waren erg bang haha en ik vond alles helemaal geweldig. Al die jongens zijn rond de 1.80 meter en heel stoer altijd, maar ik heb ze nog nooit zo bang gezien. Ze hebben mij zelfs als schild gebruikt en helemaal fijn geknijpt haha. Dat was best wel heel erg grappig om te zien hoe bang ze waren.

Een week na dit leuke uitstapje was het tijd voor mijn eerste echte Amerikaanse Halloween party :D Mijn vriendengroep was uitgenodigt op de sweet 16 / halloween party van een jongen die bij ons op school zit. Ik had hem nog nooit gezien voor het feestje en weet nu eigenlijk nog steeds niet wie het is, maar goed ik was dus wel op dat feestje. Dat was echt super gezellig! ik heb nog nooit zoveel verkleede tieners tussen de 16-18 jaar oud gezien. Zo geweldig echt typisch Amerikaans. Ik had nog niet echt een Halloween outfit, dus ik ben lekker origineel als kat gegaan haha. Het kan allemaal hier.

De week na het feestje was het wel echt halloween! Iedereen was super blij dat het op een vrijdag viel dit jaar in plaats van echt helemaal doordeweeks. Bijna iedereen kwam verkleed naar school en dat was zo grappig om te zien. Ik ben als wonder woman naar school geweest! Mijn eerste echte halloween was lekker druk, want ja iedereen wou natuurlijk deel uitmaken daarvan. Dus ik heb de avond een klein beetje opgesplitst. Vanuit school ben ik met een vriendin mee naar huis gegaan. Ze is Asian en haar moeder had super lekker Aziatisch gekookt. Ze hebben geen bestek in huis dus moest lekker met stokjes eten. Nou wat een gedoe is dat zeg, noodle soep eten met stokjes. Probeer dat maar eens haha, de struggle was real. Het hele gezin was denk ik klaar binnen 15 minuten en ik deed er nog even lekker een extra uurtje over joh! Maar ik heb niet opgeven dus ik ben trots op mezelf dat ik de maaltijd helemaal naar binnnen heb gewerkt. Ik heb nog nooit zoveel moeite gedaan voor eten. Daarna ben ik met haar en een andere vriendin naar een haunted house gegaan in het park en toen we daar klaar mee waren hebben wij trick or treat gedaan in een rijke buurt die helemaal mooi en griezelig versierd was. Daarna zijn we nog met z'n drieeen naar een halloweenmarktje geweest. Ze hadden daar allemaal kraampjes en spelletjes waar je prijzen kon winnnen. Mijn vriendinnen wouden perse meedoen aan een spel want dan kon je een cake winnen. Ik had geen flauw idee wat ik moest doen en wat ik gedaan heb en ik weet het nu nog steeds niet, maar ik heb in ieder geval de cake gewonnen. Dat is het enige wat telt haha. Nadat ik met deze vriendinnen halloween heb gevierd ben ik naar mijn vaste vriendengroep gegaan en hebben we pizza besteld en allemaal horrormovies gekeken tot midden in de nacht en zijn we allemaal blijven slapen met zn vijftienen voor een spontante mega sleepover.

Dat is het leuke aan Amerika alles gaat hier zo last minute en spontaan. Wij Nederlanders zijn echt meer van alles moet eerst geregeld worden en afgesproken zijn het liefst een week van tevoren en hier is het gewoon 15 minuten van tevoren "Hey laten we dit doen!" Zo gezellig en lekker onverwachts terwijl ik daar vroeger echt niet tegen kon als er iets onverwachts gebeurde. Ik merk echt al dat ik volwassener aan het worden ben.

De dag erna ben ik voor het eerst naar een Amerikaanse kapsalon geweest. Een jonge spontaan man was mijn kapper en hij heeft mijn haar echt super goed geknipt. Was er zo blij mee, want ik ben echt banger voor de kapper dan voor de tandarts. Stel je voor als het helemaal mis was gegaan, oh god haha.

De week voor homecoming (8 november) is er altijd spirit week op high schools. Spirit week moeten we ook maar in Nederland gaan invoeren want het is zo leuk omg! Elke dag in die schoolweek heb je een andere dresscode waar zowat iedereen zich aan houdt.

Monday - Pyjama day (Deze moet elke maandag in NL worden ingevoerd, so comfy

Innocent

Tuesday - Tie dye Tuesday

Wednesday - Twin day

Thursday - Muir Nerd day (Muir is onze rival school)

Friday - Spirit day

Vrijdagmiddag op school werd de homecoming queen uitgekozen uit 7 homecoming prinsessen. In films zie je altijd hoe spontaan dat gaat. Nou dat is dus een grote leugen haha. Er gaat zoveel aan vooraf om uiteindelijk gekozen te worden als homecoming queen. Je moet ook veel geld hebben wil je uberhaupt kans maken om te winnen. Typisch Amerikaans en heel nep allemaal haha, maar wel erg leuk om mee te maken.

Op vrijdag avond is er een grootse Footballgame die elk jaar aan het einde van het American Football season wordt gehouden. Het heet 'turkey tussle' en het heeft die neem omdat het bijna thanksgiving is rond die tijd. Het is in het grootse stadion waar alle grote belangrijke clubs spelen en het is ook elk jaar tegen onze rival school Muir. Het is een big deal. We hebben dan wel al 32 jaar achter elkaar verloren van onze rival school, maar dit jaar waren we erg close. In de spirit week, de donderdag is dus eigenlijk het belachelijk maken van de andere school. Muir staat bekent als een school die atletisch heel veel goede mensen bezit en goede atletische opleidingen heeft, maar voor de rest wordt het nogal gezien als een ghetto school. Heel veel tienermoeders en veel vechtpartijen. Daarom loopt iedereen die dag met baby borns over de grond te slepen en met een kussen onder hun shirt. De meeste mensen dragen gewoon de school kleuren van de andere school (geel en blauw) en dragen ghetto dingen daarbij en hele erge zware make up. Dan op vrijdag draagt iedereen rood en wit, want dat zijn onze schoolkleuren en iedereen draagt iets met onze schoolmascotte (bulldog).

De dag erna was homecoming!! Het feest waar ik al zolang naar had uitgekeken. Het was echt geweldig en beter dan mijn verwachtingen. Het waren 4 zalen in totaal en ze liepen allemaal in elkaar over. Er was een buffet met allemaal lekker (avond)eten, hapjes en desserts. Een andere zaal was de eetzaal waar je rustig kon zitten aan een tafel met vrienden om rustig te kunnen eten. Er was een zaal met een pro fotograaf waar je foto's kon laten maken (tegen betaling natuurlijk want ja niets is gratis hier). En natuurlijk last but not least, de danszaal!! Er was ook nog een buitenzitplaats waar je een heel mooi romantisch uitzicht had. De DJ was jammer genoeg niet zo erg goed maar jeetje wat was dat een topfeest om nooit meer te vergeten!

Ik ben mid november ook voor het eerst naar Disneyland in California geweest en wauw wat hou ik toch enorm veel van Disney en de achtbanen en al die andere attracties daar. Ik voel me altijd weer net een klein, zorgeloos en het vrolijkste kind op aarde. Dus ja ik heb maar een jaar pas gekocht zodat ik er lekker van kan genieten dat ik maar een uurtje ervan af woon.

2 weken na homecoming was het eindelijk tijd voor THANKSGIVING

Innocent

Het was precies zoals ik had gehoopt. We zijn gezellig naar familie geweest van mijn gastgezin en we hebben het typisch Amerikaans gevierd met heel veel eten en de turkey natuurlijk. Wat ben ik thankful voor zo een leuke tweede familie die ik er bij heb gekregen. Het eten was ook echt heerlijk en ik word hier echt lekker volgestopt met eten haha. We hadden ook nog eens de hele week vrij van school dus dat was helemaal mooi! Ik ben met vrienden naar disneyland geweest ofcourse. Ik ben ook met een goede vriendin van mij hier en haar moeder wezen shoppen. Dat is altijd super gezellig.

Een week later was de powderpuff football game op school. Dat houdt in dat de rollen zijn omgedraaid en dat de meiden (juniors & seniors) de football spelers zijn en tegen elkaar spelen en dat de jongens de cheerleaders zijn en die dragen dan ook die leuke cheerleader outfitjes en die dansen dan ook al die leuke cheer dingen. Dit kan ook echt alleen weer in Amerika haha. Het is echt te leuk en te grappig! De jongens doen het ook gewoon zonder twijfel, hoppa gewoon rokje aan en strak boven topje aan en een sportbeha en dan gaan ze daar de hele dag in naar school. No shame, dat zie ik de jongens in Nederland dus echt niet doen (schijterds!). Ik verwacht jullie allemaal (de jongens) in cheerleaderpakjes op schiphol als ik terug kom en wel met een leuke en pakkende cheer hoor haha.

YESSSSS nou ben ik eindelijik klaar met deze blog en zijn jullie weer helemaal op de hoogte! Het is hier best wel laat nu maar ik moest en zou het afkrijgen dus ja ik ben gewoon blij dat de blog klaar is. De december blog komt ook weer snel (eind deze maand, I promise). Nog een klein weekje en dan is het alweer kerst, yeahhhh <3

Dikke kus en groetjes vanuit het warme MURICAAAAA :D

P.s. Ik vind het altijd super leuk om jullie reacties te lezen op mijn blogs (hint,hint)

Reacties

Reacties

Mandy

Lieve anouk, zo geweldig de mooie dingen die je meemaakt!vind het super voor je, dit ga je noooooiiiiiit meer vergeten.... Misschien wil hierna blijven.... Fijne feestdagen en top 2015! Dikke knuffel Mandy Xxx

Donna

Het is zo leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, weer super geschreven! Geniet ervan Nouukie ????

Nikita

i love it , ben supper jaloers Anouk ! Amerika is geweldig zo te zien ! veel plezier nog merry christmas and a happy new year ??

anita neijssel

Jeetje Anouk je beleeft daar toch wel heel leuke dingen.geweldig dat je daar zoveel vrienden hebt gemaakt.je beleeft de tijd van je leven.geniet er maar van .groetjes uit het natte winderige kikkerlandje

Dana

Wat ontzettend gaaf zeg wat je daar allemaal meemaakt, en als ik dan je verhaal lees lijk je opeens niet meer zover weg. We zullen je wel missen met kerst maar dat halen we volgend jaar dubbel en dwars in. Merry Christmas lieverd en geniet ervan. Dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active