anoukintheusa.reismee.nl

kick off of my american college years

Hallo nuchtere Hollanders van me!

Het laatste verhaal dat ik heb geschreven op deze blog is over mijn prom zie ik nu. Ik heb nooit meer wat over mijn American high school graduation geplaatst en nooit meer over mijn vertrek dus dat verhaal zet ik er morgen op, beter laat dan nooit haha.

Anyway zoals de meeste van jullie wel weten zit ik weer lekker in Californie met mijn gatje maar nu voor 5 jaar ipv 1. Ik ben aangenomen op Orange Coast College. Dat ligt letterlijk bijna op het strand en bijna in Disneyland. Lekker perfect allemaal en alsof dat nog niet genoeg is, is het hier ook nog eens altijd zonnig en boven de 25 graden. Ze hebben ook hele mooie palmbomen op de campus en een starbucks! Moeilijk leven wel.

2 augustus om 5 uur 's ochtends stond ik al op het vliegveld niet wetende of ik mee zou komen met de ochtendvlucht naar LA, omdat ik een standby ticket had.

Gelukkig was er nog een plek vrij in de cockpit en mocht ik daar zitten tijdens de vlucht. Hoe vet is dat dan!! Dan denk je nu waarschijnlijk "Ja leuk zo een stoel daar maar je hebt daar niets te doen 11 uur lang". Nou dan heb je het goed mis, want zo een cockpit is groter dan je denkt. Er zijn bedden & afgesloten ruimte om je terug te trekken en dat zijn dan echt van die mega business stoelen met een lekker tvtje en genoeg beenruimte (al zit dat al snel goed bij mij). Keuze zat en meer dan genoeg te doen al die tijd in het vliegtuig. Ik mocht ook in de cockpit bij ze zitten en ben echt verwend door de stewards en stewardessen aan boord. Echt een VIP treatment. het uitzicht vanuit de cockpit is echt geweldig! Een goed begin van mijn reis dus :D

Na die "zware" reis van 11 uur kwam ik aan op LAX in een lange broek en een lange mouwen shirt. Ik liep naar buiten en het was echt 35 graden. Ik moest even wachten op de airport totdat een familielid mij kwam ophalen, ik heb nog nooit zo graag alles uit willen trekken zonder dat het mij ook iets kon schelen wat de rest van de wachtende mensen ervan vonden. Gelukkig net op het moment dat ik alles wou uittrekken kwam mijn Amerikaanse familie.

Ik heb daar thuis uitgerust bij de pool en even wat gegeten en toen ben ik gelijk naar bed gegaan, helemaal kapot was ik (zo zwaar was die VIP treatment dus).

Gisteren had ik meteen een erg drukke dag, mijn Familie uit Nederland was toevallig ook nog in LA dus daar ben ik mee op stap geweest. We zijn begonnen in Hollywood waar we even in de mall daar hebben rondgelopen en over de walk of fame hebben gelopen. Het was zo lekker weer (dat is hier niet zo bijzonder maar goed) dat we naar Santa Monica beach zijn geweest. Daar hebben we vervolgens fietsen gehuurd en zijn we van Santa Monica beach naar Venice beach gefiets over de boulevard. Super lekker om daar te fietsen. Ik heb wel een tip, fietsen op zand gaat niet zo goed....ik wou even voor god spelen. Ik hoor jullie denken "Anouk en fietsen gaat al niet goed in NL" hier hadden ze daar opgerekend en kreeg ik een helm. Na lang gefietst te hebben werd mijn neefje een beetje opgefokt en vond alles en iedereen vervelend op het fietspad en gebruikte zijn bel voor jan en alleman. Dan weet je dat het tijd is om te eten.

We hebben de fietsen terug gebracht en zijn over de Promenade street gelopen op zoek naar een eettentje. uiteindelijk een heerlijke pizzeria gevonden en live muziek was er midden op straat. Het had een lekkere combi geweest als die jongen die voor de muziek zorgde dezelfde akkoorden zou zingen als dat hij speelde haha. Er klopte namelijk vrij weinig van. Los van elkaar was het prima, samen wat minder. Een 10 voor afford tho.

Na een lange dag uiteindeijk afscheid genomen van mijn Nederlandse familie en gaan slapen.

Vanochtend even naar de supermarkt "around the corner" gegaan. Lekker 20 minuten lopen in 35 graden haha. Je moet er iets voor over hebben als je trek hebt in donuts. Heenweg was prima te doen maar toen ik terug liep realiseerde ik me dat de heen weg zo makkelijk ging, omdat ik langzaam aan berg afwaards ging. Dus ja vanzelf sprekend is de terug weg dan bergopwaards. Vraag me niet hoe ik dat niet heb gemerkt dat ik bergafwaards ging okay.....het ging gewoon geleidelijk op een manier dat je het niet doorhad. Nou ja die donut is er in ieder geval weer af na die berg op lopen haha. Helemaal kapot daarna lekker in het zwembad gaan liggen, want ja het was toch best zwaar allemaal. :P

Dit live verslag is naar u gebracht vanuit het zonnige Californie! Until next week <3

xoxo

Your Cali girl

Reacties

Reacties

Dana

Leuk verhaal Anouk, we zullen je heel erg missen en wensen je veel succes hier! Ik vond het heel leuk om samen nog een dagje doorgebracht te hebben ????

Manja

Je geniet weer,maar wij missen je

Mama

Leuke blog! Ik hang weer aan je lippen!
Fijn voor je, dat je weer 'thuis' bent.
Ik ben trots op je, dat je Jouw droom gaat leven!
XXX

Papa

Lieve schat, wat leuk dat je weer een blog gaat bijhouden. Wat knap en bijzonder dat jij jouw droom en hart volgt. Ik zie en weet dat jij je daar thuis voelt. Jouw geluk is voor mij het aller belangrijkst. Geniet ervan en don't worry. Ga ervoor!

Een knuffel en kus Papa

Corrie

Wat super fijn dat je gelijk mee kon met het vliegtuig Anouk! En dan zo'n VIP behandeling haha. Leek wel een hotel dus. Leuk dat je weer gaat schrijven. Ik wens je heel veel plezier de komende tijd, geniet ervan!!!!

Kim

Wat heerlijk Anouk! Geniet van alle mooie dingen. Het is een fantastisch land met een heerlijk klimaat. Volg je hart!!

Liefs kim

Marina

Enjoy Anouk! Fijn dat je goed bent aangekomen! Have fun! X

Samira

Ha Anouk,

Ik kreeg nog een update van jouw update, wat een leuk nieuws zeg. Weer maar dan langer nd USA?! Wow, het is je goed bevallen dus :)! Groet en genieten maar!

groet
(Studycircle, je weet wel ;-) )!
Samira

Laurian van Noord

Hoi Anouk,
Een zwaar begin van je verblijf...wat geweldig dat je in de cockpit mocht bivakkeren! Je bent maar een bofkont!!
Gezellig dat je Martijn, Dana en de kinderen hebt gezien en wat tijd met hen hebt kunnen doorbrengen.
Wanneer verhuis je naar je 'eigen stekkie'? (zonder zwembad neem ik aan). Liefs en succes

Eva

Hoihoi! ik heb al joun reisverhalen gelezen en wat gaaf dat je nu college daar doet! Ik ga volgend jaar zelf voor een high school jaar naar amerika en zou dan ook graag college daarna willen doen! Zou ik je misschien een aantal vragen daarover mogen stellen? over hoe zoiets gaat?

Groetjes Eva :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active