anoukintheusa.reismee.nl

Partay in the USA

hoipiepeloi

Er is alweer een week voorbij en dat betekend tijd voor een blog! Ik ben nog even aan het genieten van mijn laatste weken vakantie hier voordat het college leven begint. Deze week heb ik veel van mijn high school vrienden weer terug gezien na een lange tijd en het lijkt alsof de tijd heeft stil gestaan en ik nu verder ga waar ik was gebleven met mijn leven hier.

Ik verblijf bij een hele leuke familie nu voordat ik mijn appartement in kan met mijn roommate. Het is familie van mijn vorige gastgezin en ze zijn gelukkig net zo leuk. Ze hebben kinderen van mijn leeftijd en ik kan het erg goed vinden met de oudste, Adrienne. Vorige week vrijdag heeft zij mij meegenomen naar een feestje zodat ik haar vrienden kon leren kennen en het was echt heel gezellig. Uit de speakers knalde het nummer "Fuck Donald Trump" en iedereen was helemaal vrolijk. We zijn daar de hele nacht gebleven, omdat terug rijden te ver was. De volgende ochtend zijn we met haar vrienden naar "Norms" gegaan voor ontbijt. Ik had pancakes besteld en kreeg een boord met 3 mega grote dikke pannenkoeken met daarom wat ik dacht een bolletje ijs. Ik helemaal blij een hap nemen van het bolletje "ijs" wat na de hap bijkbaar boter bleek te zijn. Iedereen lachen natuurlijk toen ze door hadden wat er gebeurde. Hele ochtend misselijk geweest.

De volgende dag waren de vrouwen uit de familie waar ik bij verblijf uitgenodigd voor de bridal shower van een goede vriendin van ze. Ik mocht mee en heb mijn ogen uitgekeken. Er was heerlijk eten en drinken aanwezig. Het leukste was toch wel alle spelletjes die we hebben gedaan. 1 spel was het allerleukste en dat was in teams van 3. 2 moesten een bruidsjurk maken van toiletpapier en 1 moest het model zijn. Mijn team was het eens dat ik het model moest zijn en ik werd helemaal ingewikkeld in toiletpapier en moest daarna over de "catwalk" lopen terwijl allemaal vreemde mij aan keken. Ik zag er de lol wel van in en ging helemaal los. Er waren niet heel veel vrouwen aanwezig, alleen familie van de bruid en bruidegom en de beste vriendinnen. Best lastig, want iedereen die aanwezig was kende elkaar goed en ik wist niet eens wie de bruid was. Ze waren gelukkig super lief voor mij en werd bij alles betrokken. Het was een geslaagde dag.

Toen we van de bridal shower terug kwamen mocht ik van Adrienne met haar auto voor het eerst rijden in Amerika. Het was super tof! Raampies naar beneden, dak open en met heerlijk weer en palmboompies door de straten van LA rijden. We waren even begonnen op de parkeerplaats en daarna de normale weg en daarna de snelweg op zodat we eten konden halen in een ander stadje. Ze hebben hier zo een andere rijstijl en de verkeersregels zijn ook anders en de meesten rijden hier een automaat in plaats van een stick shift. Ondanks alle veranderingen vond ze dat ik super kon rijden. Die zelfde avond zijn we naar een winkelcentrum gegaan om te winkelen en ben ik terug gereden in het donker. Dat was best spannend, maar ging goed.

Maandag ben ik naar Six Flags gegaan, dat is een super bekend achtbaan park hier. Mijn vrienden uit Pasadena zijn mij helemaal komen ophalen in de stad waar ik nu woon en dat is toch weer 1,5 heen en terug. Six flags is nog eens een uur de andere kant op dus we waren vervolgens pas om 12 uur in het park. Het was 40 graden maar gelukkig waren er ook water attracties anders had ik het echt niet vol gehouden. Om 8 uur hebben wij het park gesloten en zijn we wat gaan eten in de mall zodat iedereen zijn eigen eten kon bepalen. Ik ging voor de "panda express" (restaurant met aziatisch eten) en kreeg 20% korting op mijn eten, omdat de kassamedewerker mij wel zag zitten haha ik heb zelfs nog extra shrimp gekregen van hem. Uiteindelijk ging 1 van mijn guy vrienden er ook maar heen en toen hij weer bij de groep kwam zitten vroeg ik of hij ook korting had gehad en hij wist niet waar ik het over had dus ik was weer eens lucky. Soms komen die blonde lokken wel van pas.

Dinsdag ben ik naar school gegaan om mijn placement tests te doen en ik ben zo blij dat ik deze school heb gekozen. Het is zo mooi en rustgevend. Ik heb de resultaten ook al terug en ik heb 95% gescoord op mijn engels! Helaas ging hoofdrekenen minder goed en had ik 17 vragen goed beantwoord van de 50...dus die moet ik even herkansen. Die zelfde avond hebben de vrienden die mij naar school hadden gebracht mij mee terug genomen naar Pasadena en heb ik daar de nacht doorgebracht. Er was al vanaf 5 uur 's middags geen stroom meer dus langzaam gingen al onze telefoons leeg en waren we verplicht om ouderwets te praten en spelletjes te spelen. Het was super gezellig en even lekker stil zonder telefoons. De stroom kwam de volgende dag pas weer terug om 7 uur 's avonds.

Woensdagochtend om 6 uur heb ik met een goede vriend gehiked helemaal naar de hoogste bergtop in het gebied met de naam "inspiration point". Het is een 13 km lange wandeling naar de top en dan weer 13 km terug naar beneden. Dat zijn de momenten dat je spijt heb van je gemiste workouts die je jezelf beloofd hebt te doen maar waar uiteindelijk niets van terecht komt.

Na die heftige workout was ik toe aan fastfood en ben ik met een andere vriend In&Out (lekkerste burgers) gaan halen & daarna heeft hij mij afgezet in mijn oude buurt in Pasadena. Ik ben als verrassing bij al mijn buren langs gegaan daar met als gevolg dat de hele buurt buiten met elkaar stond te praten. Ze hadden mij niet terug verwacht en waren erg blij met mijn komst ik ben helemaal verwend door ze met brownies en andere lekkere dingen.

Daarna hebben de vrienden waar ik bij verbleef mij opgehaald uit mijn oude buurt en mij terug gebracht naar Fullerton.

Het was mij het weekje wel weer en zit nu lekker bij te komen van deze drukte in de zon buiten met een homemade quesadilla.

Maandag verhuis ik naar mijn appartement!! Super spannend :D

Tot volgende week, Joe! xo

Reacties

Reacties

Mama

Hey lieverd!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt, maar ik had niet anders verwacht! Super leuk dat je alweer een verhaal hebt geschreven. Tof dat je van Adrienne in haar auto mocht rijden. Succes met het betrekken van het appartement maandag! Raar hoor, dat we je niet kunnen helpen daarmee. Gelukkig is er genoeg 'familie' die ons kan vervangen.
Dikke kus X

laurian van noord

Hoi Anouk,
Nou, een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen. Meteen met je neus in allerlei festiviteiten en uitjes. Ook flink gewandeld!! Super. Ik hoop dat je het straks in je appartement met je roommate ook gezellig zult hebben enne....nu nog even dat hoofdrekenen ophalen. Succes en liefs

Dana

Wat lekker Anouk, zo te lezen heb je het enorm naar je zin. Veel succes met het inrichten van je eerste eigen huis ???? Maar geniet nu eerst nog maar van je vrije tijd en je vriendinnen ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active