anoukintheusa.reismee.nl

Moving in!

hallo Lezers!

Het is eigenlijk weer te lang geleden, maar in het appartement is nog steeds geen internet dus ik zit nu maar bij de plaatselijke starbucks om jullie op de hoogte te houden van mijn afgelopen avontuurlijke drukke weken. Ik ga het in twee blogs doen anders wordt het te lang haha.

Ik ben dus eindelijk verhuist naar mijn appartement in Newport Beach met mijn roommate en het was nog een heel geregel. Omdat mijn roommate (Montana) en ik allebei international students zijn. We hebben geen social security nummer en ik heb geen Amerikaans rijbewijs. Basically ben ik hier dus een niemand zonder die dingen.

Op vrijdag ging ik kennis maken met de landlords en kijken hoe het appartment was. Het was ook de eerste keer in mijn leven dat ik een uber had genomen. Niemand kon mij brengen en het was te ver weg om public transport te nemen want dat kennen ze hier echt niet zo goed als in NL. Best spannend om bij een vreemde in de auto te stappen. Gelukkig was het een hele aardig man. We hadden over voetbal gepraat en Nederland en hij werd helemaal enthousiast, omdat zijn zoon dezelfde leeftijd heeft als ik en helemaal fan is van Nederlands voetbal dus in zijn enthousiasme had hij het nummer van zijn zoon aan mij gegeven haha. Aangekomen bij het appartement waren de landlords super behulpzaam en lief en de mensen die in het appartementencomplex wonen zijn ook heel aardig en behulpzaam.

Maandag 15 augustus zouden we eigenlijk move-in doen. Montana had ik 1x eerder ontmoet en het klikte gelijk dus maakte mij geen zorgen om meteen met haar een slaapkamer en appartement te delen. Zij had die maandag de vlucht uit Nederland naar Los Angeles en zou om 11 uur aankomen en meteen naar het appartement komen, maar door zware traffic die hier altijd is in Californie en security check op de airport was ze er pas om 4 uur. Ik was er al om 1 uur, want ik had weer geuberd. Het is echt zoooo handig haha. Maar ik was er dus al veel eerder dus ik had even de buurt verkent.

Toen Montana er was wouden we betaling afhandelen en dan move- in doen. Helaas ging het betalen niet zo makkelijk omdat we buitenlanders zijn en het kantoor sluitte al om 5 uur dus ze konden ons niet meer optijd helpen. We waren dus even homeless op dat moment maar gelukkig kon ik terecht bij mijn familie en Montana bij haar softball coach.

De volgende dag zijn we terug gegaan en hebben we de betaling met moeite kunnen doen. Ik ben toen nog die avond bij mijn familie blijven slapen, want ik bedacht me dat ik helemaal nog geen matras of bedframe had gekocht haha. Ik voelde me schuldig want Montana bleef daar wel gelijk slapen alleen.

Woensdag was ik naar de IKEA gegaan met mijn familie hier en hebben we bedframe en matras gekocht en zijn we naar mijn appartement gereden. Het voelde heel raar en de mensen waar ik bij verbleef vonden het moeilijk om mij achter te laten haha. Zo lief, werd helemaal fijn geknuffeld en ze zeiden dat ik wel nog weekenden terug moest komen bij hun thuis om hun gezelschao te houden omdat ze mij gaan missen. Haha ze zeiden dat het voelde alsof ze hun eigen kind afzette bij college out of state.

Dus woensdag had ik voor het eerst geslapen in het appartement en er waren allemaal vreemde geluiden maar dat is altijd ergens nieuw.

Donderdag zijn we de lijst afgegaan met dingen die stuk waren in het appartement zodat we de hele borg terug krijgen als we weer verhuizen. Maar goed dat we hadden gecheckt want er was best veel stuk of vies. Er was bijvoorbeeld in de keuken een heel stuk uit een plank alsof een hond er een grote hap uit had genomen en de achterdeur slot deed het niet zoals het hoorde en de lamellen waren smerig en het balkon valt zowat naar beneden en scheuren in de vloer. Sommige dingen moet je echt mierenneuken want anders halen ze het gewoon van je borg af dus we hadden echt een lijst van 22 dingen, dus we gaan nog even kijken of de problemen groot genoeg zijn om de huur te verlagen. We zitten naast een vliegveld dus die overlast is heel erg maar ik ben het wel gewend van schiphol. Ook zit er een asiel naast en 24/7 horen we die honden blaffen. We raken er vast wel aan gewend.

Donderdag is mijn roommate naar haar familie in San Diego gegaan en sliep ik voor het eerst alleen in het appartement. Het was best even spannend maar ik heb het overleeft haha

Het appartement ziet er super leeg uit want we hebben alleen bedden in de slaapkamer en in de living room staat nog precies niets , nou ja ik heb een tafel in elkaar geschroeft en er staan 2 klapstoelen haha

Het weekend van 19 t/m 21 augustus ben ik naar Arizona gegaan en daar vertel ik over in mijn volgende blog!

JOE <3

Reacties

Reacties

Laurian

Hoi Anouk,
Bedankt voor je verhaal. Ja, dat is spannend in je 'eigen' appartement. Tessa had ook alleen een matras (geen ledikant want er was een soort stenen opbouw waar het matras op paste). Zij had ook een koelkast (je kunt in Mexico niet zonder). Ze kreeg een bank, maar die kon niet via de gewone manier het huisje in dat ze toen had en moest door stevige collega's over muurtjes worden getakeld. Jullie kunnen langzaamaan jullie apparyement ibrichten en als je dan weer iets nieuws hebt zul je zien hoe blij je bent.
Is Montana een Nederlandse? en gaat ze softballen in Amerika? Of ook naar 'jouw' universiteit.
Het zal niet altijd even gemakkelijk zijn daar, maar als dit echt is wat je wilt gaat het je lukken.
Ik zie dat je je Nederlandse d'tjes en t'tjes al lekker door elkaar husselt, maar het Engels in nu jouw voertaal en dat zal je prima afgaan.
Heb het goed daar en ik wens je een goede start van je schooljaar toe (enne mijd dat balkon maar als het nu al naar beneden dreigt te vallen en misschien is oordoppen een idee???) Dikke kus en succes

Tante9 nel

Spannend allemaal maar succes met inrichten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active