anoukintheusa.reismee.nl

First week of college!

Hi lovelies!

Deze week was een zware maar leuke drukke week. Zondagochtend ben ik met mijn roommate Montana naar Sugar Shack geweest in huntington beach om te ontbijten. We waren er al om 8 uur 's ochtends en er stond al een hele wachtrij, omdat het zo een populair restaurant is. Het was ook wel erg lekker!

In de middag had ik een vriendin terug gezien die ik al bijna 2 jaar niet had gezien. Ik had haar ontmoet in de kerk van mijn former hostfamily. Super lief meisje en ze is heel muzikaal dus gingen wij naar een groot christelijk concert dat elk jaar is in het grote Angel stadium. Het Angel stadium is het baseball stadium van het team in Anaheim. We hebben ook vrijwilligerswerk gedaan voor de organisatie door de programmaboekjes uit te delen aan alle 40.000 mensen die naar binnen kwamen bij "Harvest 2016". Na die middag kon ik niet meer zeggen "Hi, Welcome! Enjoy your evening!". Omdat we vrijwilligerswerk hadden gedaan mochten we helemaal vooraan zitten en het was echt super tof om mee te maken. Ook al ben ik zelf niet gelovig vond ik het wel interessant en was het een tof concert. Dat was dus mijn laatste dag van de zomervakantie, want de volgende dag begon school al.

Maandag 29 augustus was dus mijn eerste schooldag en ik vond het super spannend maar ook exciting. Mijn maandag is wel de ergste schooldag van de hele week. Ik dacht altijd dat van 8:30 tot 16:45 lang was op de middelbare school maar mijn mondayschedule voor college is dus van 9:35 tot 22:30. Het kan dus altijd erger haha. Ik ging carpoolen met mijn roommate en was dus iets te vroeg en ik keek rond en voelde me super alleen en eenzaam en ik dacht echt HAAL ME HIER WEG. Mijn eerste klas was Music Appreciaton en ik hoopte dat ik me naar mate de dag vorderde ik me beter zou voelen. Blijkbaar is mijn music app. class alles wat ik al had gedaan in Kunst Algemeen dus dat is een voordeel want deze klas is nodig als een general education. In de klas was een hele aardige jongen, die naast mij zat en ik dacht dus van mijn leeftijd maar die bleek dus uiteindelijk al de 30 te naderen. Dus dat was een beetje awkward. Zeker omdat hij helemaal gelijk koffie wou gaan drinken op campus, boek wou delen voor het hele jaar en ik dus vervolgens niet meer van hem af kwam haha en hij is eigenlijk super weird en tiring. Niet kwaadaardig helemaal niet zelfs haha maar gewoon iemand waar ik niet vanaf kwam. Gelukkig kwam een Braziliaanse vriend van mij , mij "redden" uit de situatie.

Daarna had ik drawing class. Mijn major is Graphic Design dus ik heb tekenen nodig als onderdeel van mijn general vakken. Ze hebben super rare stoelen in de klas waar je op zit alsof je op een paard zit. Super vervelend. Alle jongens hadden natuurlijk al een plekje achterin zodat ze konden toe kijken hoe meiden zoals ik de fout hadden gemaakt om een te kort rokje/broekje te dragen en gingen proberen te zitten op die stomme stoel. De jongens achterin hadden geweldig uitzicht. We hadden een lijst gekregen met alle art supplies de we nodig hebben en het zijn er zoveel. So overwhelming. We moesten al die spullen al gekocht hebben voor klas op woensdag. De tekenklas was 3 uur lang en toen was het alweer 3 uur 's middags. Ik heb op campus gegeten met vrienden bij de burgertent en het was super lekker!! Helaas moest ik al om 4 uur 's middags avond eten want mijn volgende klas is van 5 tot half 11 's avonds, super lang....

Het is photoshop klas dus het was wel echt super leuk! We kregen de informatie de eerste les al naar ons toe gegooid en hadden al super veel opdrachten gekregen om af te ronden thuis. Struggle is real.

Dinsdag was dus lastig qua vervoer want je kan bascially niets zonder auto. Mijn roommate kon mij geen ride geven dus ik had een vriend gebeld van school en die heeft mij uiteindelijk naar mijn tennisclass gebracht. Die begon al om half 9. I made it to the Tennis team!!! Maar ik had al super lang niet gespeeld dus tijdens het trainen wou ik bijna opgeven zo slecht ging het. Gelukkig zijn alle meiden in het team super lief voor me. Daarna heb ik weer even voor het eerst gefacetimed met mijn ouders want ik had internet op school geregeld!! Toen had ik zangles voor een uurtje als extra vak. Was wel heel leuk. Er is een mevrouw in mijn klas die rond de 80 jaar oud is en zit al sinds 1968 op die school haha zo lief. Haar man is net zo oud en zit ook nog op mijn college. Ze wilden gewoon even bezig zijn en het huis uit zijn.

Na de zangles had ik Typography les en daar zit ook al een rare gozer in, en ja ook al naast me. Leuk die assigned seating. Tyopgraphy was super interessant maar beetje saai want mijn leraar zijn stem is niet zo prettig om naar te luisteren en hij praat non stop 4 uur lang.

Dinsdag na school ben ik met een vriend meegegaan naar de dokter op school omdat hij last had van zijn rug na gebeten te zijn door een schorpioen. In de wachtkamer daar heb ik dus een super aardig meisje ontmoet die ook een art studie doet. ze had me horen praten over de art supplies die ik moest hebben en had er ook problemen mee. Toen we net gezellig aan de praat raakte werd ze naar binnen geroepen en hadden we nog even snel nummers uitgewisselt zodat we snel langer konden praten. Super spontaan meisje!

Uiteindelijk liep de doktersafspraak uit van de vriend waar ik mee was en ik zou uit eten gaan met een andere jongen van school, maar alles liep dus uit. Na 30 minuten was het eindelijk okay en liep ik samen met de vriend waarmee ik naar de dokter was geweest naar die andere jongen. Toen ze elkaar al de hand schudde zag ik de haat voor elkaar in hun ogen dus ben maar snel vertrokken met die jongen om snel hapje te gaan eten.

Nou dat hapje eten was dus een total disaster en volgensmij is hij van binnen nog 5 ofzo. Hij leek wel een kleuter. Met letterlijk alles....Eten, drinken, omgaan met personeel in een winkel etc. Hij praat alleen over zichzelf en liegt aan 1 stuk door. Ik raakte steeds geiriteerder. Ik moest nog art supplies hebben dus die hebben we nog gehaald maar ik ga nooit meer naar een winkel met hem. Zo kinderachtig deed hij. Het leek wel alsof ik met een kind van 3 aan het shoppen was "Dont touch that" "put it back" "leave it there" "we're not buying that" "don't talk to me, I'm talking to an employee" "stay here" etc ugh zooo vervelend. Was blij toen ik weer in mijn apartment was.

Woensdag was een herhaling van de maandag lessen en donderdag een herhaling van de dinsdag lessen, niet echt iets boeiends. Typography hadden we een opdracht gekregen en ik was super trots op mijn eindresultaat en toen zag ik het werk van de rest en de moed zonk letterlijk in mijn schoenen. Zo goed was de rest in desigining met letters.

Oh en woensdag kwam mijn former hostfamily mij uit school halen om uiteten te gaan en zodat ik mijn appartement kon laten zien. Het was super leuk om weer even met mijn 'familie' tijd door te brengen!

Vrijdag begon mijn klas om 7 uur 's ochtends en zou ik de bus van 6 uur nemen. Het werd licht toen ik naar de bushalte liep en ik zag een coyote oversteken bij het stoplicht zo bijzonder! Helaas was ik te laat met een foto maken. Het bus systeem is hier zo ingewikkeld en vervelend, het werkt niet. Ik heb 45 minuten gewacht omdat de bus dus gewoon te laat was. Ik was ook de enige passagier. Iedereen heeft auto's hier.

Ik was 5 minuten te laat voor de fitness class en iedereen zat al in de kleine gym. Het mannen en het vrouwen tennis team. Ik dacht dat het alleen het vrouwen team zou zijn dus ik was letterlijk mijn bed uitgerold en sportkleding aangedaan. Dus dat was een goede eerste indruk op het mannen team. 2de goede indruk was dat ik gewoon tegen de deur opliep in plaats van dat ik de deur gewoon normaal open deed.

Gelukkig hoefde ik niet terug met de bus en was een meisje uit mijn team zo aardig om mij naar huis te brengen.

Niet lang nadat ik thuis kwam hebben we ook eindelijk wifi in ons appartement gekregen dus yeah internet. Mijn roommate Montana en ik hebben gelijk netflix marathon gehouden haha en tussendoor even gekookt.

Vandaag zijn Montana en ik naar San Diego gereden en hebben we er 5 uur over gedaan om er te komen in plaats van 1,5 uur. Super veel file helaas. Maar we zijn nu bij Montana's oom en tante aangekomen en het is een mooie villa op een berg met geweldig uitzicht en vanuit het zwembad kan je het uitzicht zo mooi zien. Het is geweldig en we gaan er een super leuk weekend van maken, want we hebben een extra lang weekend omdat we maandag al vrij zijn. Het is namelijk Labor day maandag en dat betekend no work!

Ik heb al heel veel lieve en leuke mensen ontmoet op school en ik kijk er naar uit om hier een geweldig leven op te bouwen!

Tot volgende week lieve mensen & bedankt voor de lieve, leuke, grappige reacties op de vorige blogs <3

Reacties

Reacties

Mama

Ik heb weer genoten van jouw verhaal!! Hahaha, awkward situaties zijn achteraf weer een leuke anekdote! Laat je niet onzeker maken door het schoolwerk van anderen. Die zitten er misschien al 10 jaar! ;-) Je bent heel creatief, dus dat komt goed.

Sandra

Geweldig geschreven Anouk! Lag echt in een deuk om die stoelen bij art class. Maar wat een vervelende jongen zeg... Lekker laten lopen, hahahaha. Xx uit Holland van Sandra

Laurian

Hoi Anouk,
Bedankt voor je prachtige lange blog. Het klinkt allemaal wel heel intensief! Hoop dat je van je lange weekend geniet en ik wens je veel succes met alles! Enne blijf masr uit de buurt van kleutertypes en engerds!
Dikke zoen

Dana

WAt een grappig verhaal Anouk, echt iets voor jou om de deur niet eerst open te doen. Zoek lekker vrienden die goed voor je zijn en laat je niet gek maken door het werk van anderen????

Tante nel

Hallo Anouk ,wat een geweldig verhaal!Wij ,dat zijn mijn broers zus schoonzuster en zwager tgv De komende verjaardag van Laurian (5oktober) heeft ze op deze manier ,door met ons een rondleiding en lunch te doen in Amrith hotel in de buurt van het centraal station Amsterdam was super gezellig ,zo dat was mijn verhaal!succes groetjes en Let op de deuren !

Oma

Zo dat was me het weekje wel.
Nu een lekker weekendje. Heb je nodig na zo'n opwindend weekje. Blijf jezelf dan komtvstraks weldoend. Nu nog even in het ritme komen.
Wi hebben vandaag de verjaardag van Laurian gevierd met en rondleiding door het amrath hotel. Wat een mooi hotel is dat geworden

Corrie

Leuk hoor Anouk, dat je zo trouw schrijft. Hoop dat je dat volhoudt want het is heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! En vooral omdat je het zo leuk brengt. Je begint je draai alweer een beetje te vinden. Logisch dat de eerste dag even spannend is. Succes met alles!!

piet en wil

erg leuk verslag veel sukses

Thijs, Eva, Suzanne en David

Leuk om te lezen Anouk! ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active