anoukintheusa.reismee.nl

New social life & college days

hoihoi!

Dit wordt een 2 in 1 blog van vorige week en deze week. Ja Mandy ik weet dat je dit elke week trouw leest en met jouw ging ik de challenge aan dat ik elke vrijdag met een nieuwe blog zou komen. Jij zei dat ik het niet vol zou houden en ik zei van wel. I tried en Ik geef het niet graag toe, maar het was lastiger dan ik dacht. Vorige week was zo hectisch dat ik die week dacht ik sla deze week over. Maar I'm back now haha dus dit is er de afgelopen weken gebeurd.

Ik was uitgenodigd voor een 18de verjaardag van een meisje uit mijn klas. In Nederland vier je dat uitgebreid met heel veel Alcohol en vrienden en muziek. Hier is de drinking age 21 dus dit was een hele andere 18de verjaardag dan wat ik gewend ben.

Haar naam is Skyyler (de dubbel Y is geen typo dat is echt hoe je haar naam spelt). Ik had Skyyler een week of twee eerder ontmoet in de dokters office toen ik met een vriend mee ging voor zijn schorpioenenbijt. Dat had ik 2 blogs terug verteld. Anyway ze had mij dus uitgenodigd voor haar verjaardag en ik had haar alleen die ene keer in de dokters office gezien voor 1 minuut. Maar ik dacht ach waarom ook niet!

Ze kwam mij om 11 uur ophalen in de ochtend zodat ik haar kon helpen voorbereiden. We hebben taart gebakken, chocolade fontein opgezet en allemaal andere dingen. Ze keek al maanden uit naar haar 18de verjaardags feestje en het was echt heel schattig. Ze had deze dag al zolang van te voren helemaal uit gepland.

Om 5 uur kwamen de rest van haar vrienden. Het waren er iets van 20. Allemaal super leuk en muzikaal en social butterflies like me. Skyy heeft heel veel muziekinstrumenten thuis en het werd een te gekke jamsessie met iedereen. Ze had ook lekkere cupcakes gemaakt met Oreo, cookiedough en brownie in 1.

Daarna hadden we de game gedaan dat we namen van bekende mensen op ons hoofd moesten plakken en raden wie je was doormiddel van vragen te stellen. Als je een goed antwoord had gegeven kreeg je een kraslot. Helaas met al mijn 10 krasloten niets gewonnen.

Toen we klaar waren met dat spel hadden we de piñata buiten kapot geslagen en vervolgens al het snoep opgepakt. Het was een soort kinderpartijtje maar wel heel erg leuk en gezellig (:

We hebben ook nog in de avond een vossenjacht gedaan. Iedereen had een groep van 4 en iedereen heeft auto's dus gingen we doormiddel van hints opzoek naar de schat. Mijn groep had de schat gevonden! In die schat zat 100 dollar, snoep, (kras)loten, sieraden, sigaren en nog veel meer. We hebben alles eerlijk door 4 gedeeld. Ik werd zo snel in de groep opgenomen en het voelde echt alsof ik daar al jaren kwam terwijl ik Skyy pas eigenlijk die dag echt heb leren kennen.

Toen later op de avond na het overheerlijke mexicaanse eten zijn we mario kart gaan spelen op de wii, maar niet op de normale manier. Skyy heeft een projector thuis en die werd op het plafond gericht en het was echt een mega scherm mario kart en iedereen lag op de grond naar boven te kijken, mario kart spelende tot 3 uur 's nachts. Daarna werd ik naar huis gebracht en moest ik de volgende ochtend weer op om 9 uur om naar het strand te gaan.

Met mijn braziliaanse vrienden ben ik naar het strand gegaan die zondag en we zijn met de bus gegaan. Heel avontuur. Met de auto ben je er in 15 minuten, met de bus ben je er pas na 2 uur. De bustijden lopen niet synchroon dus als je 3 bussen moet nemen om daar te komen dan sluiten ze niet aan dus moet je een uur wachten voor een bus.

Het strand was zo heerlijk, ik krijg er geen genoeg van. We hebben nog heerlijk geluncht en daarna ijs gehaald en om 5 uur gingen we weer terug naar huis. In de laatste bus zaten twee hele stoere 'gangsters' en ze hadden muziek opstaan en toen ik beter luisterde waren ze stoere headnods aan het doen op 'walking on sunshine' ik had het even niet meer haha.

& toen woeshhh was het weekend alweer voorbij. Veelste snel.

Dinsdag ben ik huiswerk gaan maken bij Skyy thuis en haar 2 beste vrienden Morgan en Josh zijn ook altijd bij haar thuis. We gingen Pizza met banaan maken omdat ik ze dat wou laten proberen want dat is zo lekker. maar het was 1 grote mislukking en het was niet te eten, de pizza zelf was al helemaal mislukt.

Vorige week woensdag was ik uiteten geweest met mijn cousin Adrienne. Ze miste mij dus kwam zij me ophalen om wat te eten. We hebben weer lekker veel gelachen en bij gekletst. Toen we uit het restaurant liepen gooide ze haar autosleutels naar mij en zei "You're driving!". Ik had al een maand niet gereden dus was best nerveus, maar he iedereen leeft nog.

Eenmaal aangekomen bij mijn appartement vroeg ze of ik iets had waar ik mezelf mee kon beschermen als ik alleen over straat ga. Dus ook zo, uhmm nee?? Toen haalde ze uit haar tas een zakmes en gaf het aan mij en zei dat ze volgende keer als we elkaar zien het mes inruilt met Pepperspray omdat ze mij daar meer mee vertrouwd dan het mes haha.

School is nu echt echt begonnen en heb al heel veel projecten in moeten leveren, maar alles gaat nog goed tot nu toe. Ik begin het steeds leuker te vinden en ik word steeds iets zekerder dat ik de juiste major gekozen heb.

Vorig weekend heb ik letterlijk alleen maar netflix gekeken vrijdag en zaterdag. Zaterdagavond kwamen Skyy, Josh & Morgan mij ophalen om American Horror story te binge watchen en uiteindelijk ben ik daar ook blijven slapen. In de ochtend had Skyy als ontmoet blue berry muffins gemaakt, zo lekker. Skyy en ik kennen elkaar pas super kort maar we hebben al zo een goede close band dat we best wel beste vriendinnen zijn al haha.

Zondag ben ik met Montana naar Suicide Squad geweest en het was echt een slechte film, daar waren we het unaniem over eens. We hadden verschillende meningen gehoord dus wouden we het zelf zien, maar was echt een slechte film. yay geld verspilling :( Gelukkig kregen we wel 1 dollar korting omdat we studenten zijn haha echt een fikse korting wel.

Afgelopen dinsdag heb ik een pakket (13 kg!) uit Nederland van mijn ouders opgehaald bij de post office en het voelde echt als kerst toen ik het pakket aan het uitpakken was. Allemaal lekker Nederlands eten en kleding die niet meer in mijn koffer paste.

Woensdag had ik een date met een leuke jongen uit mijn klas. We zijn de sunset gaan kijken op Thousand step beach en daarna zijn we ergens een hapje gaan eten. Heel stom was ik vergeten om van te voren te vragen waarom het 'thousand step' beach heet. Om bij het strand te komen moet je dus 222 (ja ik heb ze geteld) treden naar beneden via een stijle trap. Toen we terug keerde realizeerde ik me dat ik ook weer terug naar boven moest. Het was wel heel erg leuk en gezellig maar ook gelijk Legday workout (:

Deze afgelopen week was midterm week. Dus vol met allemaal toetsen en projecten due. Crazy week, maar ben blij dat het voorbij is haha.

Vanochtend had ik weer de 7 am workout class en ik was bijna te laat door de stomme stoplichten. Ik was op de fiets en het duurde echt forever. Ik liep precies stipt om 7 uur de zaal in. Toen we na 2 uur eindelijk klaar waren zag een groep jongens van mijn workout class dat ik op de fiets was en schrokken daarvan haha. Ze vonden het al verschrikkelijk om met de auto naar huis te rijden na zo een workout zeiden ze, laat staan fietsen. Ineens kreeg ik allemaal rides aangeboden en allemaal nummers verzameld dus genoeg keuze! yay, volgende week niet fietsen om 6 uur!

Zoveel mensen uit mijn klassen die zien die ik op de fiets ben bieden me rides aan dus waarschijnlijk heb ik sooner or later mijn fiets niet eens meer nodig voor naar school te gaan.

Ik heb al heel veel nieuwe vrienden gemaakt en ik weet nu weer waarom ik hier ben, ik voel me hier zo thuis.

Volgende week weer een nieuwe blog! Promise :D

XO

Anouk

Reacties

Reacties

Mama

Never a dull moment! Wat heb jij een leuk leven daar! We zijn trots op hoe makkelijk je vrienden maakt en dat het goed gaat op school, ook niet onbelangrijk ;-)
Enne, mag ik het recept van Skyyler's cupcakes met oreo? XXX

Oma

Wat een naar leven. Heerlijk dat je zo geniet.
Maar we missen je wel.
Gauw maar weer facetimen

Nance

Word helemaal jaloers van dat strand. Ik zie iedere keer een filmpje in mijn hoofd van je stoere verhalen. Zo'n feelgood film met allemaal gelukkige, jonge, mooie mensen!!!
Geniet daar. XX

Laurian

Hoi Anouk,
Dank voor je leuke blog en je maakt daar genoeg mee dus aan stof voor een blog geen gebrek. De kookkunsten helaas niet van je moeder met de mislukte pizza begrijp ik. Pepperspray? ja, dat mag natuurlijk in Amerika (hier is het illegaal). Pas maar op dat je later geen pistool in je tas moet stoppen.
Geniet daar lekker en succes! Liefs en sorry voor de late reactie!

Monique

Jeetje Anouk als ik zo veel lekkere lunchen en al dat andere lekkers zou eten pas ik straks niet meer door de deur!!!
Ik lees dat je lekker aan het genieten bent van je Amerikaanse leven. Top hoor. Groetjes.
Miggelenberg was er rustig zonder jou :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active