anoukintheusa.reismee.nl

Griep & earthquake danger

hallootjes

Vrijdag nadat ik mijn blog had geschreven was ik naar huis gegaan en daar aangekomen kwam Skyy mij ophalen als verrassing en zouden we een girls sleepover hebben dat hele weekend. Super leuk en uiteindelijk toen we bij haar op de bank zaten in onze pjays waren we bored en besloten we om naar Disneyland te gaan. Van mijn verjaardags geld heb ik een disneypass gekocht voor dit jaar! Dankjewel iedereen die geld heeft gedoneerd om dat mogelijk te maken, lobbi! Ik ben nooit uitgekeken op disneyland, er is altijd wel iets nieuws te ontdekken en te zien.

Zaterdag zijn we voor auto's gaan kijken omdat de auto van Skyy vorige week kapot was gegaan. Ze heeft na 5 uur eindelijk een keuze weten te maken en het is de schattigste auto ever. Ze gaat de auto volgende week ophalen. In de avond zijn we naar een verjaardagsfeestje geweest van een van haar high school vriendinnen. Het begin was echt een drama die je in de films ziet. We waren namelijk aangekomen bij die vriendin thuis genaamd Kayla. Zij is een cheerleader dus super loud en al haar cheerleader friends waren er ook. Nou ik heb nog nooit zoveel loud girls in 1 ruimte gehoord. Blijkbaar had Kayla ook de ex van Skyy uitgenodigd en toen die 2 elkaar aankeken brak de hel los. Daarna werd het wat gezelliger en minder uncomfortable. Ik heb die avond zoveel snoep gegeten dat ik de dag erna echt misseljik was. Kayla had in haar achtertuin een super groot scherm en projecter zodat we buiten met zn allen film konden kijken met allemaal kussens en dekens. Super gezellig. Wat dus eerst tot een ramp dreigde uit te lopen werd uiteindelijk een heel gezellig feest. Toen ik daar kwam kende ik helemaal niemand en toen ik daar wegging had ik een hele nieuwe vriendengroep waar ik nu dagelijks een bericht van krijg om iets leuks te doen. So far so good.

Maandag had ik dan mijn eerste echte test in college. Het was voor mijn Music Appreciation class en toevallig had ik al heel veel van die stof behandeld bij mijn muziek klas op de KSH. Dus toen ik de stof kreeg voor de toets was het een soort hallelujah dankjewel praise KSH & meneer Bogers momentje. Toch had ik de stof niet helemaal onder de knie in het engels dus had ik besloten om naar een groepje in mijn klas toe te gaan waarvan ik door had dat hun het wel begrepen en ik had ze gevraagd of ze samen wilden studeren. Dat zagen ze gelukkig wel zitten.

Dus de dag voor de toets (zondag) ben ik naar de study group gefietst. Het was bij een meisje thuis van die groep maar met de fiets was het dus nog een uur bij mij vandaan. De rest was allemaal nog verder weg dus ik vond dit helemaal prima. Op de fiets kreeg ik het zo warm dat ik ging kijken hoe warm het was en ineens was het dus 40 graden. Het is herfst en nu ineens begint het warm te worden. Het was best raar om bij iemand thuis te komen waarvan ik alleen haar voornaam wst en verder niets. De rest van die groep kenden elkaar al langer en zijn goede vrienden. Na een tijdje blende ik gelukkig in met de groep. Na 4 uur met elkaar te hebben gestudeerd had ik er opzich wel vertrouwen in en waren we allemaal onze concentratie kwijt dus tijd om naar huis te gaan. Onderweg naar huis fietste ik langs 'the Habit' en kon het niet laten om daar hamburger en friet te halen. Na al dat studeren en fietsen vond ik dat ik wel een beloning had verdiend. Vervolgens helemaal happy met mijn eten naar huis gefietst. Ik kon niet wachten om mijn patat te eten dus dat was ik al vanuit mijn fietsmand aan het eten. Toen ik bij een kruising overstak en al friet etende naar de andere kant fietste toeterde er ineens een auto en zwaaide er iemand, dus ik terug zwaaien en helemaal in de war van wie dat nou in hemelsnaam kon zijn. De auto herkende ik ook niet. Vandaag de dag weet ik nog steeds niet wie het was.

Maandag hadden we dus eindelijk de toets gehad en ik dacht echt dat ik die helemaal had verknalt. Toen we de uitslag kregen op woensdag was ik door het dollen heen want ik had namelijk 97 van de 100 punten gehaald dus dat was een dikke vette A!! (In nederland zou het een 9.8 zijn geweest). Meneer Bogers hartelijk bedankt voor het erin stampen van de gregoriaanse chants, het is nog goed van pas gekomen hier. Zo hoog had ik nog nooit gescoord met dit vak, ik was er zo blij mee!! ik had ook gelijk het hoogste gescoord van de hele studygroup. Ze waren helemaal verbaasd. Na afloop zei ik dat ik ze de volgende keer best wilde helpen met het studeren van de toets haha. Ze konden die grap wel waarderen gelukkig.

Woensdag was ik even in de bieb geweest en naast mij op de computer zat echt een hele knappe gozer. Dat kon ik natuurlijk niet voorbij laten lopen dus we raakten aan de praat en na een uurtje hebben we nummers uitgewisselt. Yesssss #winning.

Vrijdagochtend had ik weer de leuke 7 am workout. Maar deze keer hoefde ik gelukkig niet te fietsen. Sergio, een jongen van het tennis team, kwam mij ophalen met de auto. Na de workout bleven beide tennis teams (women & men) maar met elkaar praten dat we besloten om ergens wat te gaan eten. Helaas had ik mijn portemonnee niet mee dus wou ik thuis afgezet worden maar heel lief wou 1 van de jongens voor mij betalen zodat ik wel mee kon. We waren naar Eurocafe gegaan en het was echt super lekker. Na dat heerlijke ontbijt gingen we naar het tennis tournament waar sommige spelers aan mee deden. Ik ging mee met Sergio om Jaime en Brendon aan te moedigen. Helaas had Jaime verloren maar we hadden wel een super leuke dag.

in de avond ben ik naar de artshow gegaan van Skyy. Ze kan super mooi tekenen en de school heeft haar haar eigen artshow gegeven die ze mocht openen vrijdag. Al haar werk is echt stunning om naar te kijken. Het was ook leuk om daar aanwezig te zijn met al mijn nieuwe vrienden. Ik ben zo blij met alle leuke mensen die ik hier om me heen heb.

Zaterdag werd ik beetje verkouden wakker maar de verkoudheid was nog niet zo erg. Eind van de middag moesten alle athletes van de school naar de football game komen. We moesten om 5 uur verzamelen en kregen allemaal gratis avond eten en snacks! Daarna moesten we een plekje uitzoeken op de tribune om de footballgame te kijken. Het men tennis team en Het women tennis team zijn erg close dus we hadden erg veel lol tijdens de game met zn allen. Tijdens de eerste helft kregen veel mensen van onze teams weer honger dus paar jongens van het tennis team zijn voor beide teams patat gaan halen bij de beste snackbar in de buurt op hun kosten. Vet lief! Na een tijdje kwam het vrouwen tennis team achter een hele knappe hunk in het Football team #24. Wat een hunk is dat zeg! Later had ik door dat die hunk heel toevallig achter mij zit in mijn music appreciation class en laat ik daar nou net een A voor hebben gescoord. Uiteindelijk na veel research waren wij achter zijn naam gekomen. Deze mooie jongen heet dus 'Sharky'. Ja echt waar, hij heet shark met een Y. Wij als het women tennis team hebben hem even goed aangemoedigd. De jongens van tennis wisten niet wat ze overkwam toen ze ons gegil en gejuich hoorden als #24 het veld in kwam. Bless those beautiful Cali boys. During halftime moesten we allemaal het veld op lopen om onze sport teams te vertegenwoordigen. In mijn geval dus het vrouwen tennis team.

Het football team deed het zo slecht dat we hadden besloten niet te blijven voor de tweede helft maar naar een feestje te gaan van 1 van de tennis jongens. Het was super gezellig en we hebben met beide tennis teams bij de pool en jacuzzi gezeten en vuur gemaakt in de achtertuin om smores te maken. Geslaagde avond dus!

Zondagochtend werd ik echt super ziek wakker en kon ik niet eens mijn bed uitkomen. Mijn keel doet pijn en koorts en misselijk. De hele dag ben ik in bed gebleven en Montana heeft voor mij gezorgd. Thee gemaakt en gekookt voor mij en naar de winkel geweest, super lief.

Maandag hoopte ik dat het iets beter zou gaan. Om 6 uur 's ochtends had ik per ongeluk NyQuil inplaats van DayQuil genomen en voelde me een beetje dronken. Toch wou ik geen school missen en ben ik toch gegaan. Toen ik om 9 uur aankwam bleek mijn eerste klas gecanceled te zijn dus was ik naar het appartement gegaan van 5 goede vrienden van mij. Het zijn allemaal jongens dus dat huis is echt super goor om te zien maar goed ze wonen 2 minuten lopen van school dus dit was mijn enige optie. Daar aangekomen zagen ze hoe miserable ik was, ik was in slaap gevallen op hun bank en toen ik wakker werd hadden ze soep voor mij gemaakt en een deken over mij heen gelegd. Super lief! Ze wouden me tegen houden om naar mijn volgende klas te gaan maar eigenwijze ik was toch gegaan en na 1,5 uur in die klas werd ik echt heel ziek dus was ik naar huis gegaan.

Nu is het dinsdag en typ ik dit vanuit mijn bed, want had besloten om maar thuis te blijven. Het liefst ben ik niet alleen deze week want overal op het nieuws hier wordt er gewaarschuwd voor een hele grote aardbeving in Southern California. Ze verwachtten dat vandaag of morgen de San Andreas fault earthquake plaatsvind met 7.0+ op de schaal van richter. Verwoestend dus, super spannend en moeilijk om nog te slapen als je niets anders meer hoort. Aardbevingen kan je helaas niets aan doen en zijn niet echt te voorspellen maar toch is het best spannend om op een tikkende tijdbom te wonen.

Ik hou jullie op de hoogte! Ik hou van jullie <3

Lots of love,

Noukje

p.s.

Sorry voor mijn Nederlands die verslechterd, als ik mijn blog terug lees merk ik hoeveel engels ik erin gooi en hoe slecht mijn Nederlands aan het worden is.

Reacties

Reacties

Oma

Gaat het nu wat beter.
Alle slechte dingen komen in drie-eenheid. Hoop deze week niets meer bij te horen.

Dana

Niet te teveel achter de jongens aan hè, ze moeten achter jou aan lopen???? Hoop dat je je weer wat beter voelt ????

Corrie

Hier hebben ook heel wat mensen de griep. Ligt dus kennelijk niet aan ons Hollandse klimaatje als jij het ook hebt :-). Succes weer met alles. XX

Mylene

Je geniet in de USA! Leuk Anouk!

Jacco

Ja griep en verkoudheid heerst hier ook. Aardbevingen een stuk minder.... Blijbaar alleen waarschuwingen en geen echte quake gehad?

Laurian

Hoi Anouk, kijk maar uit met die jongens! Nog niets gehoord van een aardbeving. Wel de orkaan die na Cuba en Haïti langs Florida raast. Tes was bang dat hij op Cancun aan zou koersen, maar Matthew maakte ineens een bocht naar boven. Ze vliegt zondag terug en hopelijk is de kracht dan minimaal (ze vliegt langs de hele Amerikaanse oostkust).
Dat was zeker wel schrikken met je moeder! Gelukkig is ze alweer thuis. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active